Boek
Ankerlezingen - Geestelijke strijd, toen en nu
Paperback
96 pagina's
Nederlands
2019
9789088972171
Ankerlezingen  -   Geestelijke strijd, toen en nu

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

'God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst', zo luidt een bekend gezegde. Wat staat ons dan onderweg te wachten? Een christen zal in geestelijk opzicht worden aangevallen. De satan en de demonische machten zijn erop gericht het werk van God te bestrijden en zoveel mogelijk te vernietigen. Dat gebeurt soms openlijk, maar heel vaak op een meer verborgen wijze. De Bijbel geeft allerlei voorbeelden hiervan, maar reikt ook aan hoe wij ons kunnen wapenen tegen die aanvallen. De geestelijke strijd in de samenleving betreft in onze tijd ook ontwikkelingen op ethisch gebied die tegen Gods Woord indruisen. Bezinning op al deze onderwerpen helpen ons gelovig staande te blijven in deze tijd. Gespreksvragen maken het mogelijk de afzonderlijke thema's op een gesprekskring te behandelen.

ISBN
9789088972171
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
96 pagina's
Gewicht
196 g
Afmetingen
21 cm × 14,1 cm × 1,3 cm

Meer zoals dit

Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Artios-reeks  -   Op zoek naar vreugde in het ambt
Artios-reeks - Op zoek naar vreugde in het ambt
Het ambt van predikant, ouderling, diaken is een gave van God aan Zijn kerk. Hoewel het een zegen is, kan het ambt zomaar omgeven zijn met vragen: Wat is precies mijn roeping? Hoe houd ik het vol? Hoe blijf ik geïnspireerd? De vraag naar het eigene van het ambt is ook actueel: Wat is mijn taak? Dit boekje voegt aan al deze vragen er eentje toe: Hoe kunnen we ambtsdragers toerusten om hun taak met vreugde te (blijven) verrichten? Bij ambt hóórt immers vreugde. Dát beoogt deze uitgave. Voor bespreking in kerkenraden zijn gespreksvragen toegevoegd. 'Op zoek naar vreugde in het ambt' verschijnt onder redactie van P.J. Vergunst. Medewerking verlenen onder meer ds. J.J. ten Brinke, ds. M. van Dam, prof.dr. J. Hoek, ds. M. Maas, ds. A.J. Mouw en ds. A. Schroten.
Soldaat van Christus
Soldaat van Christus
Je moet als een goede soldaat van Christus Jezus vechten voor het geloof. 2 Timoteüs 2:3a In de geestelijke strijd die we als soldaat van Christus voeren, wordt gestreden om ons hart en onze persoonlijke relatie met God. Er is in ons een kostbare schat geplaatst. Daarom komen we onder vuur te liggen. In dit praktische boek legt Sylvester Rozema in 35 korte hoofdstukken uit hoe je kunt leven en volharden in de strijd. Je vindt er sterk en beknopt onderwijs, strategische opdrachten en vragen om (bijvoorbeeld met je mannengroep) over na te denken. Het is een krachtig handboek om een sterke soldaat te worden van onze Opperbevelhebber! Een paar kernthema’s op een rijtje: • God, Jezus en de Heilige Geest • Het krachtigste wapen • Vier basisdisciplines • Spectaculaire emoties • Gezonde grenzen • De wapenrusting • Train je lichaam! Sylvester Rozema (1968) is getrouwd met Ina en woonachtig in Zelhem. Hij geeft christelijke leefstijleducatie door middel van workshops en trainingen. www.soldaatvanchristus.nl Het binnenwerk van dit boek is gedrukt in een dyslexievriendelijk lettertype.
Kom in beweging!
Kom in beweging!
9789088972034
Het dagboek Kom in beweging is speciaal geschreven voor doeners van 14 tot 18 jaar. Het dagboek bevat 366 stukjes. Elke dag bestaat uit een te lezen Bijbelgedeelte, een kernvers, een meditatie en een opdracht/vraag/stelling. De Bijbelgedeelten zijn niet uitgeschreven, zodat de lezer zelf een Bijbelvertaling kan kiezen. Onder andere de volgende thema's komen in het dagboek aan bod: bidden, gehoorzaamheid, leven met God, wereldnieuws, geduld, taalgebruik, bekering, wederkomst en geld verdienen. De scribenten van het dagboek komen uit diverse kerkelijke gezindten (Gereformeerde Gemeenten, Christelijk Gereformeerde Kerken, PKN, Hersteld Hervormde Kerken). Aan het dagboek schrijven mee: ds. A.A.F. van de Weg, J. Post, ds. J.J. ten Brinke, C. van Vianen, ds. H. Polinder, C. Grandia, ds. D.W. Tuinier, C.M. van Eckeveld, J. Kloosterman, W. van Gent, ds. K. den Boer en D. van den Noort. De laatste voert ook de redactie.
Ankerlezingen  -   Geestelijke groei, principe en praktijk
Ankerlezingen - Geestelijke groei, principe en praktijk
Geestelijke groei
9789088972584
Wat is het geheim van geestelijke groei? Hoe wordt geestelijke groei belemmerd en welke therapie is er om traagheid en achteruitgang in het geloofsleven tegen te gaan? In deze vierde bundel in de Ankerreeks (neerslag van lezingen die zowel in Gouda als in Voorthuizen zijn gehouden) komt het thema geestelijke groei allereerst aan de orde vanuit bijbelse belichting. Vervolgens is er aandacht voor huisgodsdienst en gemeenteopbouw als middelen voor geestelijke groei. Het kruis van Christus is het beste medicijn tegen traagheid en ‘verachtering’ in de genade. Het heiligende kruis hervormt de gelovige naar Jezus' evenbeeld. Het boek loopt uit op een positief-kritische bespreking van het evangelische groeimodel (Rick Warren). Gespreksvragen maken het mogelijk de afzonderlijke hoofdstukken op een gesprekskring te behandelen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels