Boek
Bijna-elke-dagboek voor gezinnen
Paperback
216 pagina's
Nederlands
2011
9789023926245
Bijna-elke-dagboek voor gezinnen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Als gezin samen uit de Bijbel lezen is een waardevol moment dat je niet wilt missen. Met dit Bijna-elke-dagboek kun je daaraan een nog mooiere plek geven.

Dankzij de interactieve opzet betrek je je (tiener)kinderen beter bij het bijbellezen en kun je de woorden uit de Bijbel een duidelijke plek in je (gezins)leven geven. Elke dag begint met een intrigerende vraag voor alle gezinsleden. Dan volgt een korte, pakkende overdenking waarin de bijbeltekst voor ieder tot leven komt. Aan het eind staat steeds een opdracht, een gebed of een vervolgvraag.
'Bijna-elke-dagboek voor gezinnen' stimuleert zo het gesprek vanuit de Bijbel over dingen die in elk gezin spelen, zoals bidden en naar de kerk gaan, drankgebruik en seks, omgaan met lastige en leuke mensen en samenleven in het gezin.

Rolf Robbe werkt aan Hogeschool Viaa in Zwolle en is auteur van meer dan twintig boeken, waaronder een aantal succesvolle dagboekseries.

ISBN
9789023926245
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Auteur(s)
Druk
4
Aantal pagina's
216 pagina's
Gewicht
255 g
Afmetingen
15 cm × 15 cm × 1,5 cm

Meer zoals dit

Lucht in je gezin
Lucht in je gezin
Tot rust komen in het tumult van je gezin? Dat kan! Stiltetrainer Mirjam van der Vegt laat in dit praktische, eerlijke en humoristische boek zien dat stilte en kinderen geen onmogelijke combinatie is. Het gezin is bij uitstek de plek waar je de innerlijke rust leert beoefenen. Samen op ontdekkingstocht, ontspannen, Gods kracht beleven, groeien en delen. Ouder en kind leren van elkaar. Met unieke samenwerking met een tekentherapeut.
Samen leven uit genade
Samen leven uit genade
Geloofsopbouw
9789033802348
'Samen leven uit genade' is een praktisch gezinsdagboek van Max Lucado voor ouder en kind samen. Elk van de honderd dagboekteksten biedt een tekst voor ouders en een tekst voor kinderen over hetzelfde onderwerp. Zo kunnen ze elk hun eigen tekst lezen en er daarna samen over praten en bidden. Ook worden bij elk onderwerp vragen gesteld om verder over na te denken en te bespreken. De teksten in dit gezinsdagboek vormen een selectie uit eerdere dagboeken van Lucado. De teksten voor ouders komen uit 'Leven uit genade' en die voor kinderen uit 'Elke dag een nieuw begin', maar nu dus in deze unieke combinatie, waar talloze lezers al vaak om hebben gevraagd. Op deze manier kan je als volwassene samen met kinderen tussen ca. 8-11 jaar gebruikmaken van dit dagboek. Ga samen tijdens het avondeten of voor het slapengaan aan de slag met leven uit genade!
De Bijbel op tafel
De Bijbel op tafel
9789033833441
Gezinsdagboek vol bijbelverhalen voor bijna elke dag. Gezinnen met kinderen van 6-11 jaar. Ruim 170 gezinsmomenten. In een jaar tijd de hele Bijbel door. Sluit aan bij kerkelijk jaar. Korte, afgeronde verhalen. Met bijbelverwijzingen, doorpraatvragen en gebed. Met handig leeslint. Niet gedateerd. De verhalen in dit gezinsdagboek verschenen eerder in de Overblijfbijbel. Nu met extra verhalen. Joyce de Jongh-Foekema is getrouwd en moeder van twee zoons. Ze woont in Moordrecht en is freelance tekstschrijver voor Optimataal. Van haar hand verscheen eerder de Overblijfbijbel en Megamama's en superzonen (Royal Jongbloed). 'Joyce is erin geslaagd om met haar manier van vertellen kinderen aansprekend duidelijk te maken wie God voor hen wil zijn en wat dit betekent in hun leven.' Henk Mackloet - lid college van bestuur van SPCO Groene Hart Woerden
Adem de dag
Adem de dag
Rust
9789023970538
Verstilling is lucht in je leven. We verlangen naar onthaasting in alle facetten in ons bestaan. Momenten die je ziel voeden, ruimte bieden en innerlijke rijkdom brengen. In dit boek geeft stiltetrainer Mirjam van der Vegt een inzicht, aanmoediging of anekdote voor elke dag, met aanvullende bijdrages van herder Sjoerd Stellingwerf (stilte vanaf het open veld) en Alex van Pelt (stilte op de werkvloer). Adem de dag! 'Adem de dag' is onderdeel van de Stiltelijn en het vervolg op 'Koester je hart'. Mirjam van der Vegt schreef de veelgelezen Stiltelijn, die in een grote behoefte blijkt te voorzien. Ze brengt haar boeken elke keer weer op een actuele manier voor het voetlicht en publiceerde ook enkele romans. Ze schrijft 'Het naaiatelier', het BCB-actieboek voor 2016. Zie ook www.mirjamvandervegt.nl.
Geloof dat maar
Geloof dat maar
9789051944501
Op veler verzoek heeft Arie van der Veer een prachtig nieuw Bijbels dagboek samengesteld. Hij heeft een heel ongedwongen en eigentijdse spreek- en schrijftaal, direct en op de man af. Ds. Arie van der Veer weet telkens weer veel mensen te raken met een authentiek verhaal zonder pretenties. Daardoor is hij verreweg de bekendste tv-dominee van Nederland. Op veler verzoek heeft Arie van der Veer een prachtig nieuw Bijbels dagboek samengesteld. Hij heeft een heel ongedwongen en eigentijdse spreek- en schrijftaal, direct en op de man af. Deze stijl wordt door veel kijkers en lezers gewaardeerd. Steeds weet hij in een paar zinnen de essentie van een bepaalde Bijbeltekst weer te geven, waarna hij een treffende toepassing noteert voor het dagelijks leven. Iedere afzonderlijke dagboektekst wordt afgesloten met een gebed of een suggestie ter verdere overdenking. In de samenstelling van het geheel is rekening gehouden met alle bijzondere momenten in het (kerkelijk) jaar. Deze uitgave krijgt, afwijkend van zijn vorige dagboeken, een volledig nieuwe vormgeving: in full colour, met veel kleurenfoto's die als visuele meditaties 'gelezen' kunnen worden. Er zijn speciale kindergebeden opgenomen. Ook is er een uitgebreid register voor het gebruik van Bijbelteksten bij bijzondere gelegenheden, pastorale bezoeken, weekopeningen, enz. Met foto's van Karel van Doodewaerd en Kor Klaver.
Struikelen over God
Struikelen over God
Bijbelstudie
9789023928591
Je kunt God overal tegenkomen. Maar zie je Hem ook echt? Jakob leerde in zijn leven God te zien.Ook al vertrouwde hij vooral op zichzelf, hij gaf zijn leven steeds meer in handen van God. Dagelijks kun je over God struikelen. Maar vaak zien wij Hem niet of wantrouwen we Hem zelfs. Waar is God immers in onze ellende?Ook Jakob worstelde daarmee. God wilde hem zegenen maar Jakob deed het liever zelf. Totdat Jakob inzag dat hij niet verder kon zonder God; toen veranderde zijn leven ingrijpend.Over deze worsteling in het leven van een mens gaat dit boek. We leren met Jakob de levenslange les hoe we kunnen blijven vertrouwen op Gods genade en zijn liefde in alle omstandigheden.Dit boek biedt boeiende bijbelstudies over Jakob, gebaseerd op de bijbelverhalen uit Genesis 25 tot 36. Bij elk hoofdstuk staan gespreksvragen. De bijbelstudies zijn gebaseerd op preken van Henk Mijnders, predikant in de Christelijke Gereformeerde Kerk in Zwolle. Deze preken werden geredigeerd door Rolf Robbe, werkzaam aan Hogeschool Viaa (voorheen Gereformeerde Hogeschool) en auteur en redacteur van vele (dag)boeken.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels