Max Lucado

Nog geen informatie beschikbaar.
67 Kruimels
Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Ik beloof het je
Ik beloof het je
9789033832291
'Ik beloof het je' is prachtig prentenboek van Max Lucado voor kinderen van ongeveer 4-8 jaar. Het is een hulpmiddel voor ouders om hun kind een blijvende boodschap mee te geven: wij houden van je en God is er altijd! Dit prentenboek vertelt het verhaal van een vader en een kind, waarin de vader uitlegt wat het kind betekent voor de ouders én voor God. Een erg bemoedigende boodschap die blijvend is. Daardoor zeer geschikt als cadeau bij geboorte/doop en opdragen. Mooi geïllustreerd door Esther Leeuwrik, die in 2012 haar debuut maakte met het zeer succesvolle actieprentenboek 'Ik stuur je de zon'.
Nerflanders-Serie  -   Niemand is zoals jij
Nerflanders-Serie - Niemand is zoals jij
9789033828942
Thema: eigenwaarde en zelfbeeld. De wereld leert: je bent in tel als je slim, knap of getalenteerd bent. God leert: je bent bijzonder om wie je bent, zonder voorwaarden! De Nerflanders deden elke dag hetzelfde: ze gaven elkaar stickers. De Nerflanders die er mooi uitzagen, met glad hout en glanzende verf, kregen altijd gouden sterren. Ook zij die iets heel goed konden, kregen sterren. Maar de Nerflanders die weinig bijzonders konden, of van wie het hout beschadigd was, kregen grijze stippen. Zoals Wout bijvoorbeeld. Een hartverwarmend verhaal voor kinderen, geschreven door de bekende auteur Max Lucado. In dit verhaal laat Eli, de houtsnijder, Wout begrijpen hoe speciaal hij is, ongeacht wat de andere Nerflanders van hem vinden. Deze boodschap is van wezenlijk belang voor kinderen én volwassenen: het maakt niet uit wat andere mensen van hen denken, God houdt van hen! Hij vindt elk van hen bijzonder. Deze prachtige vertelling is geschreven voor oudere kinderen, maar de tekst, vormgeving en uitvoering maakt het boek ook zeer geschikt voor volwassenen. Kortom: een unieke uitgave tussen de prentenboeken. Een titel met zeer goede recensies en al 45 maanden in de top 10 van meest verkochte boeken in de christelijke boekhandel. Inmiddels de 17e druk!
Onwankelbare hoop
Onwankelbare hoop
Beloften
Hoop
9789033801716
De Bijbel staat vol met beloften van God. In 'Onwankelbare hoop' deelt Max Lucado een aantal van deze beloften die hem door de jaren heen hebben bemoedigd. Hij laat zien hoe we ons leven op Gods beloften kunnen bouwen en hoe ze ons houvast bieden te midden van onze dagelijkse beslommeringen. Als het stormt in ons leven, zijn Gods beloften als een licht aan de horizon: ze wijzen de weg en bieden ons onwankelbare hoop.
Jij bent geliefd
Jij bent geliefd
Liefde
Bemoedigen
9789033802553
God houdt van jou. Persoonlijk. Krachtig. Gepassioneerd. Hij houdt van je met een liefde die nooit faalt. En zijn liefde – als je die binnenlaat – kan je vullen en je achterlaten met een kostbare liefde die het waard is te worden uitgedeeld. In Jij bent geliefd schrijft Max Lucado over liefde aan de hand van 1 Korintiërs 13. Daarbij gaat het over liefde als levensveranderende houding. De liefde die vriendschappen en huwelijken redt en die Gods hand in ons leven zichtbaar maakt. ‘Het geheim van liefhebben’, zegt Lucado, ‘is een geliefd leven leiden. Vanuit Gods diepe, kostbare liefde voor ons kunnen wij liefde uitdelen aan de mensen om ons heen.’ Een mooi vormgegeven cadeauboek met inspirerende quotes, bijbelteksten en korte gedachten van Max Lucado.
Ik kies vandaag
Ik kies vandaag
Een prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado. Met onderwerpen als kiezen om als christen te leven, de kracht van de Bijbel, Gods plan met jouw leven en Gods beloften voor jou. Waardevol om te krijgen of te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop. Inspiratie voor na deze bijzondere dag waarop je een keuze maakte. Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft 3 dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen.
One god one plan one life
One god one plan one life
9789033800771
Eindelijk een dagboek voor jongeren vanaf 15 jaar van Max Lucado! Pakkende stukjes, korte zinnen en een heldere boodschap. Wat Lucado doet voor volwassenen en kinderen, kan hij ook voor jongeren. Het leven voor jongeren is lang niet altijd makkelijk. Lucado wil hen aansporen om leiding, troost en bemoediging voor hun leven te zoeken in de Bijbel. Dat doet hij op aansprekende, laagdrempelige wijze met overdenkingen over vertrouwen, gehoorzaamheid maar ook wijsheid, pesten, alcohol en zelfbeeld. Elke dag is hetzelfde opgebouwd; een bijbeltekst, een korte inspirerende overdenking die de nadruk legt op vertrouwen en de plannen die God voor de lezer heeft. Met handig leeslint. One God One Plan One Life helpt tieners bij het omgaan met de verleidingen, stress en keuzes die horen bij hun levensfase door te focussen op een van de basisdingen in het leven: hun relatie met God. Aantrekkelijk uitgevoerd met binnenwerk in 2 kleuren, leeslint en hardcover in handzaam formaat.
Gods liefde elke dag
Gods liefde elke dag
Ze zijn opbouwend en bemoedigend, praktisch en relevant - geen wonder dat Max Lucado's overdenkingen zo geliefd zijn. In dit 365-dagen-dagboek vind je bijbeloverdenkingen en gebeden die je elke dag aanmoedigen om te leven uit Gods liefde. In een prachtige gebonden uitgave met praktisch leeslint. Max Lucado is voorganger in Oak Hills Church in Texas (Amerika). Hij is getrouwd en heeft drie dochters. Lucado heeft 75 boeken op zijn naam staan, waaronder vele bestsellers in diverse landen. In Nederland is Max Lucado vooral bekend om zijn waardevolle boodschap in het prentenboek 'Niemand is zoals jij'.
In de palm van Gods hand
In de palm van Gods hand
Gods Liefde
9789033802621
Het grote nieuws van de Bijbel is niet dat jij van God houdt, maar dat Hij van jou houdt; niet dat jij God kunt kennen, maar dat Hij jou al kent! Hij heeft jouw naam in de palm van zijn hand gegrift. Weinig bijbelboeken zijn zo geliefd als de psalmen. Ze spreken van verwondering, hoop, troost, blijdschap en kracht; ze bieden woorden voor moeilijke en mooie dagen. Max Lucado schreef korte overdenkingen bij deze prachtige bijbelteksten. Een mooi vormgegeven cadeauboek voor elke gelegenheid.
Gods beloften voor jou
Gods beloften voor jou
De Bijbel staat vol met beloften van God waar je je aan vast mag houden. Max Lucado selecteerde meer dan tachtig bijbelteksten met beloften en schreef er korte overdenkingen bij. Een klein niet-elke-dagboekje dat uitnodigt om weg te geven.
Op God kun je rekenen
Op God kun je rekenen
9789033834387
Lijkt het leven misschien soms te ingewikkeld? Dan is het goede nieuws dat God veel groter is dan je zorgen of problemen. Hij wil dat je bij Hem komt zoals je bent. Vertel Hem wat je denkt of voelt. Je hoeft het niet allemaal op een rijtje te hebben – vooral niet als je leven vol onrust is. God wil je echte vrede geven, wat er ook gebeurt! In dit dagboekje lees je over die vrede. Elk van de honderd stukjes bevat ideeën over hoe je God kunt vertrouwen als je bezorgd bent, teleurgesteld of als het je allemaal te veel wordt. Wat er ook gebeurt in je leven, op God kun je rekenen! Hij zal voor je zorgen. Hij zal je moed geven en altijd bij je zijn. Op God kun je rekenen is een bewerking van het populaire dagboek You can count on God, met voor elke dag een bijbelgedeelte met overdenking én een opdracht, gebed of geheugensteuntje. Bijbels dagboek voor kinderen vanaf 8 jaar, maar ook heel geschikt om als gezin te gebruiken.
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Niemand is zoals jij
Niemand is zoals jij
Zelfbeeld
9789033814242
Een prachtig uitgevoerd cadeauboek. Het boekje bevat een aansprekend verhaal over eigenwaarde en zelfbeeld in de vorm van een parabel. Naast het verhaal zijn bijzondere potloodschetsen opgenomen. De wereld leert: je bent in tel als je slim, knap of getalenteerd bent. God leert: je bent bijzonder om wie je bent, zonder voorwaarden! De Nerflanders deden elke dag hetzelfde: ze gaven elkaar stickers. De Nerflanders die er mooi uitzagen, met glad hout en glanzende verf, kregen altijd gouden sterren. Ook zij die iets heel goed konden, kregen sterren. Maar de Nerflanders die weinig bijzonders konden, of van wie het hout beschadigd was, kregen grijze stippen. Zoals Wout bijvoorbeeld. In dit verhaal laat Eli, de houtsnijder, Wout begrijpen hoe speciaal hij is, ongeacht wat de andere Nerflanders van hem vinden. Deze boodschap is van wezenlijk belang voor iedereen: het maakt niet uit wat andere mensen van je denken, God houdt van je! 4e Druk.
Nerflanders-Serie  -   Speciaal voor jou
Nerflanders-Serie - Speciaal voor jou
Talenten
Gaven
9789033830013
Als de Nerflanders op een ochtend wakker worden, ontdekken zij dat ze elk een geschenk hebben gekregen. Wout maakt zijn pakje open en ziet dat hij een hamer heeft gekregen, Lucia heeft een verfkwast en verf gekregen en Dick de Bakker een lepel. Niemand weet wie de geschenken heeft gegeven, maar elke Nerflander krijgt het perfecte geschenk; Wout is gek op bouwen, Lucia vindt het fijn om te schilderen en Dick houdt van koken. Als een Nerflandersgezin hulp nodig heeft, proberen Wout en zijn vrienden ze te helpen. Helaas mislukt alles wat ze doen. Pas als ze zich realisteren dat Eli hun elk een speciaal geschenk heeft gegeven, zijn ze in staat die geschenken op een goede manier te gebruiken. Dit verhaal laat kinderen zien dat God hun een speciale gave heeft gegeven; een gave die ze kunnen gebruiken om Hem te dienen.
Samen leven uit genade
Samen leven uit genade
Geloofsopbouw
9789033802348
'Samen leven uit genade' is een praktisch gezinsdagboek van Max Lucado voor ouder en kind samen. Elk van de honderd dagboekteksten biedt een tekst voor ouders en een tekst voor kinderen over hetzelfde onderwerp. Zo kunnen ze elk hun eigen tekst lezen en er daarna samen over praten en bidden. Ook worden bij elk onderwerp vragen gesteld om verder over na te denken en te bespreken. De teksten in dit gezinsdagboek vormen een selectie uit eerdere dagboeken van Lucado. De teksten voor ouders komen uit 'Leven uit genade' en die voor kinderen uit 'Elke dag een nieuw begin', maar nu dus in deze unieke combinatie, waar talloze lezers al vaak om hebben gevraagd. Op deze manier kan je als volwassene samen met kinderen tussen ca. 8-11 jaar gebruikmaken van dit dagboek. Ga samen tijdens het avondeten of voor het slapengaan aan de slag met leven uit genade!
Krummel
Krummel
9789055602896
Krummel de rups voelt zich zo verschrikkelijk gewoon. Hij is niet zo sterk als de mier. Hij heeft geen grappig huisje op zijn rug, zoals de slak. Hij heeft zelfs niet van die mooie stippen die het lieveheersbeestje heeft. Hij is gewoon. Misschien vind jij jezelf ook wel te gewoon, net als Krummel. Zou je liever groter zijn? Of knapper? Wil je liever blond haar of juist bruin haar? Lees maar eens wat God tegen Krummel zegt: "Ik houd van je zoals je bent." Krummel is een schitterend prentenboek met vrolijke, kleurrijke illustraties.
De reis begint
De reis begint
De reis begint is het nieuwste cadeauboek van Max Lucado, dat je meeneemt op reis door het leven. Het staat vol bijzondere gedachten en inspirerende reflecties bij bijbelteksten. Met notitieruimte voor bijzondere teksten, gedachten, en gebeden. De sfeervolle beelden hebben een nostalgische uitstraling en maken dit boek geschikt voor jong en oud, man en vrouw. Een perfect cadeau voor iedereen die op een kruispunt in zijn leven staat: belijdenis, geslaagd, huwelijk of jubileum. Een cadeauboek vol inspiratie bij het inslaan van een volgende weg.
God doet wat Hij belooft
God doet wat Hij belooft
9789033835582
Door de verhalen van onder anderen Adam en Eva, Abraham, Noach, Jozef, Petrus en Paulus doen kinderen kennis op over God én leren ze waarom ze Hem kunnen vertrouwen en hoe ze elke dag op Hem kunnen bouwen. Aan de hand van 25 beloften, bijbelverhalen, bijbelteksten en toepassingen leren kinderen dat God zich ook vandaag altijd aan zijn beloften houdt, ongeacht de situatie waarin ze zich bevinden. Een prachtig full colour gebonden boek. Bij ieder verhaal staan gerelateerde bijbelteksten en een gebed. De kinderen wordt gevraagd zelf ook een belofte aan God te doen. Het boek sluit nauw aan bij 'Onwankelbare hoop' van Max Lucado.
Lessen voor het leven  -   Psalmen
Lessen voor het leven - Psalmen
Psalm
Bijbelstudie
9789043533119
‘Lessen voor het leven’ is een serie Bijbelstudies van Max Lucado, waarin de auteur telkens in twaalf hoofdstukken een Bijbelboek uit het Oude Testament uitdiept. In Psalmen onderzoekt Lucado de liederen die al eeuwenlang gebeden en gezongen worden. Geschikt voor zelfstandig gebruik of in groepen.
Kerstverhalen
Kerstverhalen
Kerst
9789029724630
Max Lucado weet als geen ander het wonder van Kerst te belichten. Dit boek bevat kerstverhalen. Ze helpen de lezer om te beseffen waar Kerst in wezen over gaat en stil te staan bij de betekenis van de komst van Christus naar deze wereld.
Dit is jouw moment
Dit is jouw moment
Sta je voor een uitdaging in je leven of zit je in een situatie die uitzichtloos lijkt? Laat het verhaal van Ester je dan hoop geven: er komt verlossing! Koningin Ester verborg haar Joodse identiteit. Voor iedereen was ze puur Perzisch. Maar toen nam de koning een besluit dat Esters volk zou vernietigen. Ze moest moeilijke keuzes maken. Zou ze zwijgen of zou ze spreken? Zou ze naar de koning gaan of niet? Ester had kunnen weigeren. Ze had versteend van angst kunnen blijven staan. Maar ze sprak. Ze ging. En God gebruikte haar om een volk te redden. Het is niet overdreven om te zeggen dat Esters moed de loop van de geschiedenis heeft veranderd. Het is ook niet overdreven om te zeggen dat God hetzelfde met jou kan doen. De bemoedigende boodschap in dit boek helpt je om uitdagingen aan te gaan en om je plek en verantwoordelijkheid in deze wereld te vinden.
In Zijn voetsporen
In Zijn voetsporen
In Zijn voetsporen neemt je mee op reis langs mensen en plekken die een grote rol speelden in Jezus’ leven op aarde. Het startpunt ligt in Bethlehem, de plek waar de Verlosser ter wereld kwam. De reis wordt vervolgd naar Nazareth, waar Jezus zijn jeugd doorbracht. Daarna gaat de tocht naar onder andere Galilea, de Jordaan en Bethanië, waar Hij sprak, werkte en zijn liefde uitdeelde. Tot slot volgen de Via Dolorosa en de plek waar Jezus de dood verslagen heeft. ‘Onderweg’ bespreekt Max Lucado wat het inhoudt om in Jezus’ voetsporen te lopen. Hoe ga jij bijvoorbeeld om met vernederingen of zorgen? Hoe is jouw relatie met je hemelse Vader? Lucado doet je stilstaan bij de beloften die Jezus heeft gedaan en helpt jou met verwerkingsvragen verder op weg. Max Lucado is voorganger in de VS en schrijft daarnaast graag voor ‘mensen die niet van lezen houden’. Van veel van zijn boeken zijn al meer dan een miljoen exemplaren verkocht.
Lessen voor het leven  -   Genesis
Lessen voor het leven - Genesis
Bijbelstudie
9789043533096
‘Lessen voor het leven’ is een serie Bijbelstudies van Max Lucado, waarin de auteur telkens in twaalf hoofdstukken een Bijbelboek uit het Oude Testament uitdiept. Genesis neemt de lezer mee terug naar het begin, het thema ‘zonde’ – en de gevolgen daarvan – staat daarin centraal, maar ook Gods blijvende aanwezigheid. Geschikt voor zelfstandig gebruik of in groepen.
Begin met gebed
Begin met gebed
Vind je het lastig om te bidden? Heb je moeite om de woorden te vinden om uit te drukken hoe je je voelt en wat je nodig hebt? Max Lucado weet hoe het is om te worstelen met gebed. Dit gebedenboek kan je helpen in je dagelijks leven een gebedsroutine te vinden en je meer op je gemak te voelen wanneer je met God communiceert. Dit cadeauboek bevat 250 korte gebeden, ingedeeld naar diverse levensthema’s zoals vriendschap, moed, veiligheid, gezin, toekomst, volharding, rust en leiderschap. Ontdek aan de hand van deze gebeden en de daaraan gekoppelde bijbelteksten hoe je in iedere situatie kunt beginnen met gebed.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels