Boek
Dagboek over heiligen en onheiligen
Paperback
376 pagina's
Nederlands
2021
9789043536417
Dagboek over heiligen en onheiligen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Dit dagboek over bijbelse personen legt de verbinding tussen de Bijbel en ons leven.

Dagboek over heiligen en onheiligen van Pieter L. de Jong is een bijbels dagboek dat iedere dag inzoomt op een bijbels persoon en op zijn of haar relatie tot God. Op die manier wil hij de verwevenheid tussen ons verhaal en de verhalen uit de Bijbel zichtbaar maken: Abraham die na zoveel jaren weer eens een altaar bouwt, David die in geloof het gevecht aangaat, Salomo die zwicht voor het vrouwelijk schoon, Jeremia die sombert, Jona die vlucht, Tamar die vecht, enzovoort. Met dit dagboek komen de bijbelse verhalen en personen nog dichterbij.

ISBN
9789043536417
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
376 pagina's
Gewicht
396 g
Afmetingen
20 cm × 12,6 cm × 3,2 cm

Meer zoals dit

Heimwee en hoop
Heimwee en hoop
Advent
9789043537193
Een waardevol meditatieboek, perfect om cadeau te doen of zelf te lezen. ‘Heimwee en hoop’ is een meditatiebundel van Pieter L. de Jong over het verlangen naar de nabijheid van God, geschikt als cadeauboek. Iedereen weet wat heimwee is. Het is een vreemd, nauwelijks te beheersen gevoel van verlangen naar iets wat voorbij is. Maar nog sterker kan heimwee zich uiten in een verlangen naar het moment dat je leven eindelijk zal zijn zoals je bewust en onbewust hoopt en bidt. Een leven vol van de goedheid en de nabijheid van God. Daarover gaan de meditaties in dit boek. Ze zijn grotendeels ontstaan in coronatijd, zodat ook het verlangen naar het samenkomen rond de Bijbel erin doorklinkt. Een aantal meditaties zijn specifiek geschreven voor de periode van Advent en Kerst. Een waardevol boek om zelf te lezen of cadeau te geven in het pastoraat.
Liefde is
Liefde is
Liefdestalen
9789029723435
Liefde is... een Bijbels dagboek voor samen. Praten is de levensader van elke (liefdes)relatie. 'Liefde is...' biedt een jaar lang dagelijkse overdenkingen en gespreksvragen voor koppels. Over communicatie, verwachtingen, man-/vrouwrollen, seks, conflicthantering, geld, kinderen schoonfamilie en meer. Liefde is... toegankelijk, inzichtelijk en positief. Relatietherapeut Gary Chapman is de auteur van 'De vijf talen van de liefde'. Hij laat zich in zijn praktijk en in zijn boeken inspireren door wat de Bijbel ons kan leren. Met 'Liefde is...' kunnen stellen een jaar lang elke dag samen lezen en praten.
Tijd met God
Tijd met God
Een inspirerend Villavie boek om je stille tijd vorm te geven. Tijd met God van Eline Hoogenboom is een prachtig invulboek dat inspiratie geeft om meer tijd met God door te brengen. Veel vrouwen worstelen met het invullen van hun tijd met God. De drukte van alledag zorgt er al snel voor dat het erbij inschiet. Hoe kun je die Godstijd vormgeven? Dat kan in stilte zijn, maar er zijn nog meer manieren om God te ervaren. In dit boek inspireert Eline je vanuit tien geloofsthema’s, bijvoorbeeld: luisteren naar God, de Bijbel lezen en in Gods aanwezigheid zijn. Ook geeft ze praktische tips voor de invulling van je tijd met God, zoals: leg een dagboekje bij het koffieapparaat, hang een Bijbeltekst die je wilt onthouden naast de spiegel, maak een gebedswandeling of begin een gebedsgroepje. Met de hulp van honderd vragen en extra notitieruimte geeft dit boek je ook ruimte om op te schrijven wat je tijdens je tijd met God ervaren hebt. Eerder verschenen van Eline Hoogenboom de Villavie Voluit Leven Planner, Hartsrust, Villavie en #Not so perfect.
Vier het leven
Vier het leven
9789023950431
Vier het leven is een dagboek met 365 gelukjes voor elke dag. Geïnspireerd door teksten uit liedjes, gedichten, bijbelteksten, quotes en uitspraken van bekende mensen. Met dit dagboekbegin je elke dag met een positieve blik. Elke maand heeft een speciaal thema, waaronder liefde, bezinning, bloeien, reisgenoten, mindfulness en veelkleurigheid. Per dag wordt een korte gedachte doorgegeven die de dag positief inkleurt.
Samenleren II
Samenleren II
Maak van de dagelijkse bijbellezing een waardevol gezinsmoment met ‘Samenleren II’. In ‘Samenleren II’ biedt Wijnanda Hogendoorn handreikingen om bijbelleesmomenten tot waardevolle gezinsmomenten te maken. Het boek bevat creatieve handvatten om 25 weken lang iedere dag samen met de Bijbel bezig te zijn. Doordeweeks worden er korte momenten met enkele vragen en opdrachten aangeboden, voor de zondag is er een uitgebreidere verwerking beschikbaar. ‘Samenleren II’ is het tweede deel van een tweeluik en met name bedoeld voor de periode van het begin van het jaar tot en met Pinksteren, inclusief lijdenstijd en Pasen.
Ik wil Jezus volgen!
Ik wil Jezus volgen!
‘Ik wil Jezus volgen’ van Laurina de Visser is een inspirerend dagboek voor jonge mensen die Jezus willen volgen. Niets is belangrijker dan bij jonge christenen aankomen met échte verhalen. In dit dagboek staat elke maand één persoon uit de Bijbel centraal, zoals Ester, Job, Jezus en Paulus. Daarbij worden ook de lessen besproken die deze bijbelfiguren moesten leren door dingen die ze ongewild meemaakten, maar ook door de fouten die ze begingen. De Bijbel gaat over mensen van vlees en bloed, die soms bewonderenswaardige dingen deden, maar niet perfect waren. Door de praktische lessen en persoonlijke getuigenissen van tieners komen de bijbelfiguren dichtbij en leer je hoe je Jezus kunt volgen. Eerder schreef Laurina de Visser het dagboek ‘#Bestofmyday’.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels