Boek
Effectief evangeliseren
Paperback
Nederlands
2015
9789060676134
Effectief evangeliseren

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Zodra het woord 'evangelisatie' valt, krijgen sommige (of vele?) christenen een gevoel van weerzin. Waarom? Zijn ze misschien niet geestelijk genoeg? Nee, dat is het niet. Het is een begrijpelijke reactie van geestelijk gezonde mensen op een algemeen verbreide, maar ongezonde evangelisatie-praktijk. 'Effectief Evangeliseren' opent de weg naar een nieuwe vorm van evangelisatie die werkelijk resultaat heeft. De kern van dit boek is het bijbelse principe dat evangelisatie niet zozeer een zaak van individuele christenen is, maar van de 'Gemeente als Gods vriendelijke vissersvolk'. Als ieder lid van de Gemeente zijn geestelijke gaven inzet voor de vervulling van de Grote Opdracht, dan is evangelisatie effectief. Dan krijgen we niet alleen 'beslissingen', maar kunnen nieuwe bekeerlingen ook opgroeien tot volwassen discipelen van Jezus. In dit werkboek vindt u onder andere: - Tien principes die de gangbare clichés voor evangelisatie ter discussie stellen. - Zeven stappen voor christenen die niet van de schreeuwerige aanpak houden, maar wel hun gaven ten dienste van de evangelisatie willen stellen. - Twaalf praktische stappen voor gemeenten en groepen om nieuwe mensen met de liefde van God te bereiken. 'Effectief Evangeliseren' is een vervolg op Christian Schwarz' eerdere boek: de veel gevraagde 'Gaventest'.

ISBN
9789060676134
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Gewicht
347 g
Afmetingen
29,9 cm × 21,2 cm × 0,8 cm

Meer zoals dit

De ethiek van het smokkelen
De ethiek van het smokkelen
Open Doors-oprichter Anne van der Bijl en zijn medewerkers smokkelden jarenlang talloze Bijbels naar onder meer Oost-Europa, Rusland en China. Anne wordt daarom ook wel Gods Smokkelaar genoemd. Maar… mogen christenen eigenlijk wel smokkelen? Staat er niet in de Bijbel dat ze de overheid moeten gehoorzamen? In de inleiding van De ethiek van het smokkelen maakt Anne meteen duidelijk waar hij staat: ‘Ik schrijf niet voor mensen die zeggen: je mag niet smokkelen, punt, de wet breken is zonde. Voor die mensen heb ik geen boodschap. Ze kennen de kerkgeschiedenis niet, noch de zendingsgeschiedenis, noch het werk van Bijbelvertalers en Bijbelgenootschappen. En vooral: zij kennen de Bijbel niet.’ Nog steeds ondersteunt Open Doors christenen op manieren die vaak niet door lokale of nationale overheden worden goedgekeurd. Vijandschap tegenover God, Zijn gemeente én de Bijbel is van alle tijden. Ook wij kunnen ermee geconfronteerd worden, in ons eigen land of over de grens. Daarom is dit boek uit de jaren 70 ook nu relevant. Hoe radicaal durf jij te zijn in je keuze voor God? Deze heruitgave van De ethiek van het smokkelen is de eerste van een serie van 7 heruitgaven van boeken van Anne van der Bijl die wij samen met Open Doors realiseren. De andere titels zijn: De strijd om Afrika, En God bedacht Zich, Als je leven je lief is!, Tijd voor helden, Bouwen in een verscheurde wereld en De roeping.
Zwerfster voor God
Zwerfster voor God
Met nauwelijks bij haar leeftijd passende energie reisde zij de wereld rond. Zij heeft in meer dan zestig landen en in de meest uiteenlopende situaties over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus verteld. Zij was al over de vijftig, toen zij haar missie begon. Omdat ze een schuilplaats bood aan de Joden, kwam ze tijdens de Tweede Wereldoorlog in een concentratiekamp terecht. Ze beloofde de Heer de rest van haar bestaan in zijn dienst te stellen, als ze het kamp zou overleven. Ze hield zich aan die belofte en werd een "Zwerfster voor God". In meer dan zestig landen heeft ze mensen verteld over de liefde van God en de opstandingskracht van Jezus Christus. Dit boek geeft een indruk van de bijzondere taak die God haar had gegeven. Zij vertelt over mensen in uiteenlopende situaties, wier leven veranderde door de lessen uit de Bijbel ter harte te nemen. Op haar reizen bracht zij troost, hoop en nieuw perspectief in het leven van duizenden. Op een dag ontmoette zij haar voormalig kampbewaker, die om vergeving vroeg. De Heer gaf haar de kracht hem vergevend de hand te reiken. "Zwerfster voor God" is een vervolg op de bestseller "De Schuilplaats".
Niet ik, maar Christus
Niet ik, maar Christus
Evangelisatie
9789060671948
Corrie ten Boom is in haar leven voor miljoenen mensen tot grote zegen geweest. Zij bracht het evangelie van Jezus Christus aan massa’s mensen in stadions, zalen en kerken. Maar niet alleen daar, zij had ook een woord voor de eenzamen in gevangenissen en ziekenhuizen.Via Trans World Radio kon zij de boodschap van Gods reddende liefde brengen aan de ‘onbereikbaren’. Een kleine dertig van haar inspirerende toespraken zijn in deze bundel opgenomen.
Het kruis in de asfaltjungle
Het kruis in de asfaltjungle
In het midden van de 20e eeuw verliet een jonge predikant zijn rustige gemeente op het Amerikaanse platteland. Zijn naam: David Wilkerson. Hij wist dat God hem riep naar de achterbuurten van New York, waar jeugdbendes de dienst uitmaakten. De meeste mensen dachten dat hij zijn verstand verloren had, maar Wilkerson geloofde in Gods leiding. Hij vertelde drugsverslaafden, prostituees en jonge gangsters dat God hen liefhad. Zijn leven liep vaak gevaar, maar hij hield vol. Inmiddels heeft het mede door hem opgerichte Global Teen Challenge in meer dan 125 landen opvangcentra voor drugs- en alcoholverslaafden en de afkickcijfers zijn indrukwekkend. De Nederlandse tak Teen Challenge Nederland heeft een Life Center in Heerhugowaard, jongerencentra in zeven plaatsen verspreid over het hele land en een kringloopwinkel, eveneens in Heerhugowaard.
Israël & wij
Israël & wij
Deze uitgave is een bundeling van losse pennenstreken, met lichtheid, en gewaagdheid die columns eigen is. Het prikkels op een prettige manier na te denken over je eigen houding tegenover Israël. Wat voor religie hebben hedendaagse Joden eigenlijk, en hoe verhoudt die zich tot het christendom? Wat weten christenen eigenlijk over de geschiedenis van het jodendom over de laatste negentien eeuwen? Wat moeten we denken van de staat Israël, en hoe verhoudt die staat zich tot zijn buren? Wat zegt de Bijbel over de toekomst van Israël?Dit boek is een bundel van dertig columns die ik, tussen vele andere columns door, op CIP gepubliceerd heb over Israël en over allerlei thema’s die met Israël nauw verband houden, tussen eind 2016 en begin 2020. Na de afsluiting van mijn werk als CIP-columnist kreeg ik de behoefte deze dertig columns een wat meer blijvend karakter te geven door ze te bundelen in een boek. Verwacht dus geen samenhangende studie, maar een samenraapsel van losse stukjes, met de lichtheid, en ook de gewaagdheid die columns eigen is. Sommige columns spreken van een concrete situatie die al enkele jaren achter ons ligt; die hebben dus aan actualiteit nogal ingeboet. Toch is hun algemene teneur nog steeds actueel.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels