Boek
Gewoon bidden
Paperback
144 pagina's
Nederlands
2018
9789058041357
Gewoon bidden

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Gebed is niet alles.
Maar zonder gebed is alles niets.

Kun je leren bidden? Kun je leren om God in het dagelijks leven meer tegen te komen?
In twaalf korte hoofdstukken nodigt Johannes Hartl je uit om het thema 'gebed' vanaf een heel andere kant te benaderen. Hij laat zien dat bidden niet slechts theorie is, maar dat gebed juist met alle aspecten van je bestaan te maken heeft. Op een verhelderende manier duidt hij daarbij een aantal geestelijke mechanismen en reikt tal van praktische oefeningen aan die aan je leven van alledag een heel andere wending kunnen geven - wanneer je je overgeeft aan het avontuur om God in het hier en nu te ontmoeten.

ISBN
9789058041357
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
144 pagina's

Meer zoals dit

Zoals Jezus
Zoals Jezus
Wat is het christelijke antwoord op de vraag hoe je zou moeten leven? In 'Zoals Jezus' komt Marien Kollenstaart uit bij een even simpel als uitdagend antwoord: leven zoals Jezus. Wat is het christelijke antwoord op de vraag hoe je zou moeten leven? Volgens de Tien Geboden, of toch alle wetten van Mozes? Alleen volgens Jezus’ samenvatting ervan, het Grote Gebod, of naar wat de Geest ons ingeeft? In 'Zoals Jezus' neemt Marien Kollenstaart je mee op zijn ontdekkingstocht door de Bijbel en komt hij uit bij een even simpel als uitdagend antwoord: leven zoals Jezus. Prikkelende en schurende vragen komen voorbij, zoals: waarom is de levensstijl van Jezus onze stip aan de horizon? Is het eigenlijk wel haalbaar om zoals de Zoon van God te zijn? En wat betekent het lijken op Jezus voor ons persoonlijk leven, de kerk en de samenleving? Kollenstaart maakt op toegankelijke en inspirerende wijze duidelijk dat het lijken op Hem verre van makkelijk is, maar meer dan de moeite waard. Dit boekgeeft je daarnaast tools in handen om je geloof in de praktijk te brengen en de verbinding te leggen tussen de zondag en de maandag. ‘Een mooi boek, om inspiratie op te doen en toegerust te worden. Zeker als je ervaart dat ‘worden zoals Jezus’ niet meevalt.’ (Andries Knevel) ‘Marien Kollenstaart benadrukt in dit prachtige boek dat je bent voorbestemd om gelijkvormig te worden aan Jezus. Hij is de bestemming waar God ons naartoe wil leiden.’ (Els van Dijk)
Alles Gebeurt Met Een Reden - Kate Bowler
Alles Gebeurt Met Een Reden - Kate Bowler
“En andere leugens die ik koesterde…” Kate Bowler leidt een gelukkig leven, totdat er darmkanker bij haar wordt geconstateerd. Dat dwingt haar om na te denken over haar leven. Ze moet erkennen dat ze ongemerkt de waarden van het welvaartsevangelie, waar ze voor haar werk onderzoek naar deed, heeft overgenomen. Was haar vroegere voorspoed een zegen van God? En heeft Hij haar nu de rug toegekeerd? In ‘Alles gebeurt met een reden’ onderzoekt Bowler wat het betekent om te sterven, in een wereld waarin alles maakbaar en mogelijk is. De zekerheid dat overal een reden voor is wordt haar ontnomen, maar ze ontdekt een schoonheid in het leven die ze tot dan toe nooit had ervaren. Een eerlijk, humoristisch, rauw en wijs verslag van Kates worsteling met het leven.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Vurig
Vurig
Als je de film War Room gezien hebt, en de boodschap hiervan graag wilt toepassen, moet je dit boek echt lezen. Je wordt geholpen om een plan te maken om je leven aan gebed toe te wijden, voor jezelf en voor degenen om je heen. Wanneer je bij het einde van het boek bent gekomen, zul je je in staat voelen om de moeilijke dingen in het leven op je knieën te tegemoet te gaan. De vijand is eropuit is om je leven te ontwrichten en je geloof in God te ondermijnen. Gebed is een krachtig wapen om zijn aanvallen te kunnen pareren. Dit boek geeft je een strijdplan voor serieus, specifiek en strategisch gebed. Priscilla, die zelf een hoofdrol speelde in de film War Room, behandelt de 10 meest voorkomende strategieën van de duivel, onder meer je identiteit, je familie, je verleden en je relaties. Ze laat zien hoe je kunt bidden om jezelf hiertegen te beschermen.
Ik bid de Psalmen
Ik bid de Psalmen
Gebed
Bidden
9789033835766
Een kindergebed voor elke dag en elke situatie, geïnspireerd door de veelzijdigheid van de Psalmen. Bij elke Psalm uit de Bijbel is er een vraag om te bespreken, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed dat past bij de leefwereld van het kind. De Psalmen helpen kinderen om veelzijdig te leren bidden. God bedanken, je blijdschap uiten, vertellen dat je je eenzaam voelt, vragen om hulp, het verdriet van de wereld benoemen... al die aspecten vind je in de Psalmen en in dit gebedendagboek. Een waardevol hulpmiddel voor een afwisselende en intieme communicatie tussen kinderen en God. Voor kinderen van ongeveer 8-12 jaar.
Sestra dagboek
Sestra dagboek
Gebed
9789492831897
Toen we in de coronapandemie vaak noodgedwongen binnen zaten, is er tegelijk een nieuwe waardering ontstaan voor de natuur – juist omdat die soms zo verrassend dichtbij te vinden is. Dit nieuwe 365 dagendagboek neemt christelijke vrouwen daarom mee op pad door allerlei landschappen. In elk landschap is iets te vinden wat raakt aan het leven van alledag én aan Gods aanwezigheid daarin. Elke weekdag biedt de lezer een bijbeltekst en een overdenking, en in het weekend wordt de week afgesloten met een praktische toepassing en een gebed. Een dagboek voor en door vrouwen die midden in het leven staan. Dit dagboek is geschreven door diverse auteurs: Coby Kremer, Jolanda Kromhout, Elsje van Ommen, Grace, Arenda Haasnoot, Sarianne van Dalen, Joyce de Jongh, Liza de Jonge, Erica Duenk, Kari Vermunt, Mira de Boer en Annelies van Poelgeest.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels