Boek
Niemand is als hij
Paperback
160 pagina's
Nederlands
2021
9789043537148
Niemand is als hij

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Een persoonlijk bijbelstudieboek van Henk Binnendijk over het verhaal van Job, dat troost en vertrouwen biedt.

In het bijbelstudieboek ‘Niemand is als hij’ denkt Henk Binnendijk na over het verhaal van Job, waar hij persoonlijk troost in vindt. Een verdrietige gebeurtenis bracht Henk Binnendijk ertoe troost te zoeken in de Bijbel. Algauw kwam hij uit bij het boek Job. Job is een man die veel geleden heeft. Zijn bezit verloren, zijn kinderen dood, een vrouw die niet naast hem staat, vrienden die hem veroordelen, een lichaam dat doodziek is en een God die afwezig is. En toch blijft hij standvastig in zijn geloof. Henk Binnendijk merkte dat dit bijbelboek hem nu veel meer aansprak dan voor die tijd. En hij ontdekte dat het geloof van Job weer vertrouwen en perspectief geeft voor de toekomst. Na elk hoofdstuk staan er vragen voor een bijbelstudiegroep en voor persoonlijk gebruik.

ISBN
9789043537148
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
160 pagina's
Gewicht
262 g
Afmetingen
21,4 cm × 14,2 cm × 1,7 cm

Meer zoals dit

De zaaier, de koning en de erfgenaam
De zaaier, de koning en de erfgenaam
Bijbelstudie
9789043536509
Prikkelende en verrassende bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus. De zaaier, de koning en de erfgenaam door Bart van Nes is een bijbelstudieboek over de gelijkenissen, dat zowel zelfstandig als in groepen te lezen is. De verhalen van Jezus prikkelen onze verbeelding, wekken ons verlangen op en ontregelen onze verwachting. Deze ervaringen heeft de auteur met het lezen van de gelijkenissen die Jezus vertelde. In dit boek deelt hij deze ervaringen. Hij legt de gelijkenissen uit die te vinden zijn in het Evangelie van Matteüs. Iedere gelijkenis zegt iets over het Koninkrijk van God, samen vormen ze een prachtig beeld van waar het om gaat in dit Koninkrijk. Een prikkelende en verrassende kijk op de gelijkenissen. Geschikt voor persoonlijke lezing maar ook voor samen lezen in kringen.
Het Meesterwerk van God
Het Meesterwerk van God
Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen Meesterwerk waar God aan werkt en waarvan de mens alleen nog maar kan dromen. In 'Het meesterwerk van God' schrijft Henk Binnendijk over het laatste Bijbelboek: Openbaring. Al schrijvend brengt hij vele onderwerpen samen: leven, Bijbel, geloof, prediking en geschiedenis. Al deze thema's komen uit bij het hart van het evangelie. Waar loopt alles op uit en waar gaat het leven om? Henk Binnendijk onthult een schitterend vergezicht: het onovertroffen meesterwerk waar God aan werkt en waar de mens alleen nog maar van kan dromen. Want: 'als God de schepper is van een grenzeloos groot heelal met volgens de laatste schattingen 70 triljoen sterren [...] en Hij een plan heeft waar Hij al bijna zes millennia aan werkt, dan moet dat een grenzeloos groot plan zijn, een Meesterwerk!' Henk Binnendijk is een geliefde auteur, die o.a. 'Dichtbij God', 'Het verlangen van God' en 'Hier en daar'.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
Kerstboodschap
Kerstboodschap
Bijbelstudie
Kerst
9789051945461
'Wat een schitterend juweeltje is dit boek.' Tim Keller schreef het ideale kerstcadeau voor dit jaar - een diepontroerend en intellectueel uitdagend verhaal over de geboorte van Jezus. Ook niet-christenen denken meestal dat ze aardig op de hoogte zijn van het verhaal van kerst. Elk jaar weer verschijnen de kerststallen in vele etalages en in de winkelcentra zijn de liederen over herders en engelen niet van de lucht. Maar ondanks de overvloed van deze christelijke verwijzingen in onze huidige cultuur, zijn weinig mensen vertrouwd met de eigenlijke boodschap van het Bijbelse verhaal. In zijn nieuwe boek neemt Tim Keller zijn lezers mee op een verhelderende reis naar de verrassende achtergronden van kerst. Door de boodschap van hoop en verlossing te begrijpen die in het nieuws over Jezus' geboorte besloten ligt, zullen de lezers de verlossende kracht van Gods genade op een diepere en meer zinvolle manier ervaren. "Keller laat zien wat de belangrijkste boodschap van kerst is: 'Alleen God heeft het leven, de waarheid en de blijdschap die wij missen' - en hiermee biedt hij troost aan wie dat zoeken." Publishers Weekly Tim Keller was senior pastor van de Redeemer Presbyterian Church in New York City.Eerder verscheen van hem een groot aantal boeken, waaronder de bestsellers In alle redelijkheid, De vrijgevige God en Het huwelijk.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels