Boek
Psalmen lezen met je hart
Paperback
144 pagina's
Nederlands
2023
9789464250893
Psalmen lezen met je hart

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Bij God zijn. Het klinkt zo heerlijk: niets moeten, alleen vertoeven in Zijn aanwezigheid. Maar hoe doe je dat als je opgroeit in een samenleving waarin we niksen verleerd zijn, waar vooral gekeken wordt naar prestaties en opbrengsten? Stil zijn gaat niet vanzelf. Niet alleen in onze tijd moeten mensen zich erin oefenen, in het klooster deden ze dat ook al. Daar werd de methode Lectio Divina ontwikkeld. In een maatschappij waar alles snel moet, is het heerlijk om langzaam te leren lezen. In dit boek mag je daarmee oefenen. Pak je pen erbij en kauw op bijbelwoorden, schrijf erover en volg de vier stappen: lectio (lezen), meditatio (mediteren), oratio (bidden), en contemplatio (stilte). Over de auteur: Willemijn de Weerd schrijft en spreekt voor zowel kinderen, tieners als volwassenen. Het is haar verlangen om verbonden te zijn met God en tegelijkertijd vindt ze dat in het leven van alledag ook een flinke uitdaging.

ISBN
9789464250893
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
144 pagina's
Gewicht
244 g
Afmetingen
23 cm × 15 cm × 1,1 cm

Meer zoals dit

Gewoon leven met God
Gewoon leven met God
Bijbelstudie
9789492831859
Dit dagboek voor vrouwen neemt je mee in het dagelijks leven van acht bijbelse personen. Gewone vrouwen en mannen die, net als wij, lachen, huilen, groeien, worstelen en loslaten. Door te ontdekken welke weg God met hen gaat, zul je steeds meer van God in je eigen leven zien. Je trekt steeds vijf dagen op met een bijbels persoon en elke dag is weer anders: je doet een bijbelstudie, je mediteert bij een sprekende afbeelding, je ontdekt een nieuw ritueel, je rust in stilte of leest een column uit het dagelijks leven van de auteurs. Daarnaast is er input voor groepsgesprekken, zodat het boek geschikt is voor persoonlijk gebruik én voor gesprekken met andere vrouwen. Door deze variatie is er altijd wel een vorm die jou aanspreekt.
Rust en regelmaat bij God
Rust en regelmaat bij God
Veel vrouwen zouden graag meer en vaker in hun bijbel willen lezen. Maar ze verliezen hun motivatie, begrijpen niet goed wat ze lezen of vinden het moeilijk de verbinding met hun eigen leven te maken. Arenda Haasnoot is overtuigd van het belang van (dagelijks) bijbellezen. In dit boekje behandelt ze belemmeringen waar vrouwen tegenaan lopen, motiveert en geeft handige tips vanuit haar jarenlange ervaring als predikant en met de Alpha cursus. Rust – als je de bijbel leest, vind je rust bij God. Met uitwerkingen rond bijbelboeken om te gaan lezen. Regelmaat – zoek een manier om het vol te houden die bij jou past. Met tips rond o.a. leesroosters. Reinheid – de bijbel helpt je in een gezonde geestelijke levensstijl.
Zij Lacht Guide bijbellezen
Zij Lacht Guide bijbellezen
Bijbellezen
9789492831743
Bijbellezen is voor veel vrouwen vaker een 'moeten' of een worsteling, dan een vreugdevol verlangen. Deze Zij Lacht Guide helpt je om antwoorden te vinden op je vragen en om je verlangen naar Gods Woord te (her)vinden. Door de achtergrondinformatie per bijbelboek en de uitgebreide Q&A, is dit een gids die je er vaker bij pakt. In dit boek is het uitgangspunt dat de Bijbel Evangelie is, het Woord van de waarheid. Het boek is een zoektocht naar een antwoord op de vragen die hierboven zijn gesteld en je vindt er praktische handvatten om de Bijbel te lezen.
Leven in Gods ritme
Leven in Gods ritme
Een van de grootste uitdagingen voor vrouwen in deze tijd is om tijd te nemen: je even terugtrekken van al je bezigheden en ademhalen. Al in het Oude Testament gaf God het volk Israël de dag van de sabbat, en nog steeds is dat een van Zijn grootste geschenken voor ons. Als je bezorgd bent, of vermoeid, uitgeput of overprikkeld – dit idee van sabbat zal je leven veranderen! Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt vijf bijbelstudies om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot online videostudies, die je als groep bekijkt. Deze video's duren ca. 15 min. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen.
Kijk eens naar de bloemen
Kijk eens naar de bloemen
Als we proberen onszelf bij te houden in ons drukke leven, kunnen we zomaar de diepe verbinding met God missen. Je gaat dan je vervulling in iets anders zoeken dan in God. In dit inspirerende en praktische boek helpt Sarah Beth Marr vrouwen om de drukte achter zich te laten en hun hart, ziel en gedachten te verfrissen. Dit dertigdagenboek is een retraite die je helemaal zelf thuis kunt doen. Voor elke dag vind je een bijbeltekst, een langer gedeelte om te lezen, vragen om over na te denken (met schrijfruimte!) en een gebed. Natuurlijk kun je dit boek ook in een langere periode lezen.
Mediteren met de Bijbel
Mediteren met de Bijbel
De bekende illustratrice Marijke ten Cate ontdekte hoe een stille, meditatieve omgang met de Bijbel een verdieping kan geven aan het bijbellezen. In dit boek laat ze zien hoe zij zelf werd geïnspireerd en geeft ze praktische aanwijzingen om zelf met een bijbeltekst, pen/penseel en papier aan de slag te gaan. Het boek bevat naast 40 bijbelteksten 10 platen met vrij werk, gemaakt na het lezen van een bijbeltekst, met daarbij een inleiding in lectio divina en veel praktisch materiaal. Marijke ten Cate laat hiermee zien dat deze creatieve manier van lectio divina iets is wat iedereen kan doen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels