Naastenliefde

6 Kruimels
Kaart - 1 Johannes 4:10 - Wij Hebben Lief - Goudfolie
Kaart - 1 Johannes 4:10 - Wij Hebben Lief - Goudfolie
Christelijke kaart aan de hand van 1 Johannes 4:10 "Wij hebben lief omdat God ons eerst heeft liefgehad." gedrukt op duurzaam en stevig 300 grams papier met een matte look. De goudfolie geeft de kaart een luxe uitstraling en maakt dat hij extra opvalt. Op de goed beschrijfbare achterkant van de kaart staat het logo van DagelijkseBroodkruimels en een kleine streepjescode. De achterkant is verder volledig blanco. Lekker veel schrijfruimte dus. Het papierformaat van de kaart is A6 (afmetingen 14,8 cm × 10,5 cm × 0,1 cm). De kaart wordt geleverd met een passende geribbelde kraft envelop met puntklep. De puntklep is voorzien van een gegomde strip die nat gemaakt moet worden om de envelop dicht te plakken. Tip: Kaarten zijn niet alleen leuk om te versturen, maar ook om thuis in je interieur te zetten. Het papier is stevig genoeg om de kaarten zonder hulpmiddelen tegen een wand of ander voorwerp te laten staan. Toch iets leuks kopen om kaarten mee neer te zetten of op te hangen? Bekijk dan onze [klemborden](/producten/klemborden) en [kaartenhouders](/producten/hangers-en-houders).
Weerspiegelingen
Weerspiegelingen
Een christen is als het stille water van een meertje waarin de zon wordt weerspiegeld. Hij kaatst het beeld terug van een liefhebbende God. Je ziet aan een christen wie Hij is. Het kan niet anders of het valt ook anderen op: jij weerspiegelt God in je omgang met mens en milieu. Voor een gelovige schijnt immers elke dag de zon. Welk beeld van God weerspiegel jij? In dit boekje vind je in elk hoofdstuk twee Bijbelteksten met een korte overdenking, een over God en een over jou. Wie is God en wat deed Hij, doet Hij en zal Hij doen? En hoe weerspiegel jij vervolgens zijn voorbeeld als het goed gaat, maar ook als je in de problemen zit? Hij is heilig, hoe ben jij ook heilig? Laat je inspireren om alleen of samen met anderen te reflecteren op je leven als beeld van God.
Jezus volgen in het Heilige Land
Jezus volgen in het Heilige Land
Geuze neemt de lezer mee in zijn zoektocht naar antwoorden op diepe geloofsvragen die leven in het Midden-Oosten. Het gaat over roeping, identiteit, onze naaste en de basis van ons geloof. Op negentienjarige leeftijd reisde Lourens Geuze af naar Israël om daar bijna tien jaar te wonen en werken. Hij diende onder Messiasbelijdende Joden in Haifa, moslimjongeren in de Palestijnse gebieden en Arabische christenen in Nazareth. In deze jaren kreeg hij een unieke inkijk in drie religieuze groeperingen in het Heilige Land en kwam hij navolgers van Jezus tegen in elke groep. In 'Jezus volgen in het Heilige Land' deelt Geuze zijn ervaringen uit die tijd en neemt hij de lezer mee in zijn zoektocht naar antwoorden op diepe geloofsvragen die leven in het Midden-Oosten. Daarbij komt hij tot nieuwe inzichten en verrassende ontdekkingen over roeping, identiteit, onze naaste en de basis van ons geloof. Ze bieden een nieuw perspectief voor eenieder die buiten de grenzen van zijn eigen bubbel wil kijken en meegenomen wil worden in het verhaal van God met deze wereld. ‘In dit prachtige, goed geschreven boek neemt Lourens Geuze ons mee op zijn boeiende wandeling op bijbelse bodem met onvergetelijke ontmoetingen met Joden en Arabieren, met volgelingen van Jezus en moslims, Palestijnen en Israëliërs. (..) Dit boek en deze wandeling kan ik iedereen van harte aanbevelen!’ - Gert-Jan Segers
Hoe dan?
Hoe dan?
Veel volgelingen van Jezus ervaren spanning in het verlangen om recht te doen aan lhbt’ers én aan de Bijbel. Waar de één het lastig vindt om zich hierover een mening te vormen, vindt de ander het juist onbegrijpelijk dat hierover verschil van inzicht kan bestaan. Pogingen tot een opbouwend gesprek over lhbt+ lopen vaak spaak. Ondanks de intentie om tot elkaar te komen, rijst steeds weer de vraag: #Hoedan? Joël Boertjens wil individuen en plaatselijke kerken ondersteunen om vanuit hun eigen overtuiging een dialoog op gang te brengen. Hij zet belangrijke feiten over lhbt+ op een rij en maakt inzichtelijk hoe verschillende visies zich tot elkaar verhouden. Persoonlijke verhalen van lhbt’ers brengen het ‘thema’ dichtbij. Samen met de praktische gespreksvragen maakt dit #Hoedan? tot dé gids voor een veilig gesprek over kerk, geloof en lhbt+. Joël Boertjens (1984) is voorganger, spreker en auteur. Het is zijn passie om uiteenlopende mensen en denkbeelden met elkaar te verbinden aan ‘het verhaal van Jezus’. Hij is getrouwd met Marjoke, vader van twee dochters en woont in Amsterdam.
Uitzien naar morgen
Uitzien naar morgen
Er loopt een weg van gisteren naar morgen. Ongeplaveid, vol kuilen en los zand. Een kronkelpad; het einde is verborgen en lief en leed gaan daarop hand in hand. In deze bundel vindt u 45 gedichten, ter bemoediging in moeilijke tijden, op het levenspad dat soms zo kronkelig is. De dichter, Piet Vijfhuizen, schrijft vaak gedichten bij bijzondere gelegenheden. Een aantal hiervan is in deze bundel opgenomen. Daarnaast hebben enkele gedichten een nadrukkelijke link met de doelgroep(en) waar Helpende Handen haar werk voor mag doen. Hiermee laat de dichter zijn verbondenheid met en liefde voor deze hulpbehoevende naasten zien. Deze bundel verschijnt naar aanleiding van het 50-jarig bestaan van Helpende Handen.
De vreemdeling in ons midden
De vreemdeling in ons midden
Van 'oprotten met al die buitenlanders' en 'Nederland zit vol' tot 'we gaan ze halen' en 'iedereen is welkom'. De meningen over vreemdelingen in Nederland zijn enorm verschillend, zowel in de samenleving als in de kerk. De polarisatie rondom dit thema groeit. Dit boek wil je in deze discussie wegwijs maken vanuit en Bijbels perspectief. Het verkent de omgang met vreemdelingen in Bijbelse tijden en slaat door middel van vijf principes theologisch verantwoorde bruggen naar de situatie van vandaag. Het gaat er namelijk niet om wat we zelf voelen en vinden, maar dat we begrijpen wat God van ons vraagt, als christen, als kerk. Verwacht geen pasklare antwoorden, maar ga mee op ontdekkingstocht door de Bijbel. Krijg nieuwe inspiratie en vorm je visie over de omgang met de vreemdeling in ons midden.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels