Ds. H. van den Belt

Nog geen informatie beschikbaar.
6 Kruimels
Een eeuwig verbond
Een eeuwig verbond
Dopen
9789088973178
Als doopouders beloof je om je kinderen een christelijke opvoeding te geven. Het is een mooie taak en een grote verantwoordelijkheid om hen bij te brengen wie God is, wie zij zelf zijn en wie Jezus is. Wie kan die belofte nakomen? De auteur neemt doopouders mee in hun voorbereiding op de doopbediening. Hij geeft een korte uitleg van het verbond en de betekenis van de kinderdoop. Vervolgens overdenkt hij in acht korte meditaties het doopformulier. Het zijn mooie overdenkingen om in de week voor de doopbediening te lezen en je er zo goed op voor te bereiden. Dit boek is maar liefst twaalf keer herdrukt. In deze herziene uitgave hebben zowel de tekst als de vormgeving een update gekregen.
Artios Bijbelstudies  -   Goudkoorts
Artios Bijbelstudies - Goudkoorts
Romeinen
9789088972119
De Romeinenbrief is een goudmijn. De eeuwen door hebben christenen in deze brief het Evangelie ontdekt en herontdekt. In deze bijbelstudies uit de eerste helft van dit bijbelboek deelt dr. H. van den Belt de inzichten die hij heeft opgedaan in de omgang met deze brief. De kernboodschap van Paulus is dat de rechtvaardige uit het geloof zal leven. Christus is de enige Rechtvaardige. Hij leeft door Zijn geloof.
Artios Bijbelstudies  -   Goudaders
Artios Bijbelstudies - Goudaders
Het tweede gedeelte van de Romeinenbrief bevat een praktische uitwerking van het christenleven. Door genade wekt de Heilige Geest een verlangen naar de nieuwe wereld. De weg van het Evangelie loopt van Israël naar de volken, maar ook terug in het herstel van Israël. Intussen leven de gelovigen in dankbare afhankelijkheid van God en in liefde tot elkaar. Deze bijbelstudies over Romeinen 8 tot en met 16 maken duidelijk hoe de boodschap van Gods Woord Gods volk leert leven voor Gods Rijk door Gods Geest. Eerder verschenen: Goudkoorts (ISBN 9789088972119)
Bloeien, snoeien en groeien
Bloeien, snoeien en groeien
Groei is van levensbelang voor het geloof, maar groeien gaat niet vanzelf. Vaak gaat geloofsgroei gepaard met strijd. Ongeloof, traagheid en zelfs verstoorde relaties kunnen ons belemmeren om dicht bij God te leven. Bloeien, snoeien en groeien wil daarbij helpen. Het geeft aanwijzingen voor de geestelijke strijd en de toewijding aan God. Het geheim van de groei is niet dat we zelf steeds groter worden, maar dat Gods genade steeds groter wordt. Zodat we uiteindelijk tot ons doel komen: vruchtdragen voor Hem en getuigen van de liefde van Christus.
Meten, weten en jezelf vergeten
Meten, weten en jezelf vergeten
Geloof in God
9789088971044
Wat is een waar geloof? Hoe kun je onderscheiden of je geloof het werk van de Heilige Geest is? Wat houdt geloofszekerheid eigenlijk in en hoe kun je die zekerheid bewaren en versterken? Dr. H. van den Belt belicht verschillende aspecten van de geloofszekerheid. Hij stelt dat het geen doel op zich is, maar een middel om tot eer van God te leven in verbondenheid met Jezus Christus. Als je in de dagelijkse praktijk als christen wilt leven maakt het uit of je leeft vanuit twijfel of vanuit zekerheid. Meten, weten en jezelf vergeten is een helder en toegankelijk boekje over een onderwerp dat veel christenen vandaag de dag bezighoudt.
400 jaar Groninger theologie in het publieke domein
400 jaar Groninger theologie in het publieke domein
9789461537096
In 400 jaar Groninger theologie in het publieke domein staan de auteurs stil bij de relatie tussen de bezinning aan de theologische faculteit in Groningen en de maatschappelijke context. In elke eeuw uit de geschiedenis van de Groningse universiteit kreeg de theologiebeoefening een eigen gezicht. De bijdragen aan deze bundel maken zichtbaar hoe de faculteit godgeleerdheid en godsdienstwetenschap zich in de loop der eeuwen ontwikkelt. Onderwerpen die aan de orde komen, zijn onder andere de verhouding tussen kerk en overheid, de relatie tussen filosofie en theologie, de wortels van het moderne principe van de academische vrijheid en de inzet van theologen voor christelijk openbaar onderwijs en voor sociale voorzieningen voor de hele bevolking. In de afgelopen vier eeuwen heeft de Groninger theologie impact gehad op het publieke domein en heeft zij zich laten beïnvloeden door die maatschappelijke en politieke context. Met alle wisselingen in die context en in de inhoudelijke beantwoording van theologische vragen en bezinning op het verschijnsel religie, is de focus op die wisselwerking een constante. Het wapen van de Rijksuniversiteit Groningen bevat een opengeslagen Bijbel met de tekst: "Het woord van de Heer is een lamp voor onze voet". Dat motto herinnert aan de nauwe verbinding tussen theologie en het publieke domein waar de Rijksuniversiteit Groningen haar ontstaan aan te danken heeft.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels