Boek
Een eeuwig verbond
Paperback
72 pagina's
Nederlands
2022
9789088973178
Een eeuwig verbond

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Als doopouders beloof je om je kinderen een christelijke opvoeding te geven. Het is een mooie taak en een grote verantwoordelijkheid om hen bij te brengen wie God is, wie zij zelf zijn en wie Jezus is. Wie kan die belofte nakomen? De auteur neemt doopouders mee in hun voorbereiding op de doopbediening. Hij geeft een korte uitleg van het verbond en de betekenis van de kinderdoop. Vervolgens overdenkt hij in acht korte meditaties het doopformulier. Het zijn mooie overdenkingen om in de week voor de doopbediening te lezen en je er zo goed op voor te bereiden. Dit boek is maar liefst twaalf keer herdrukt. In deze herziene uitgave hebben zowel de tekst als de vormgeving een update gekregen.

ISBN
9789088973178
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
72 pagina's
Gewicht
118 g
Afmetingen
21 cm × 14 cm × 0,9 cm
Thema's

Meer zoals dit

Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Durf te leven met de dag
Durf te leven met de dag
'Durf te leven met de dag' is een boek over levenslust en stervensmoed. Annemarie van Heijningen wil de lezers meer bewust maken van hun eigen sterfelijkheid en laten nadenken over de praktische zaken rond het overlijden. Dit doet ze op haar eigen specifieke manier: met diepgaande lichtvoetigheid. Annemarie heeft op een mooie manier haar eigen verhaal erin verwerkt. In een spannende week van wachten op een medisch onderzoek, stelt ze zichzelf – en daarmee ook de lezer – indringende vragen over leven en dood, om tot de slotsom te komen dat het je leven verrijkt wanneer je de dood onder ogen durft te zien. Prikkelend, praktisch en uitnodigend!
Artios Bijbelstudies  -   Goudkoorts
Artios Bijbelstudies - Goudkoorts
Romeinen
9789088972119
De Romeinenbrief is een goudmijn. De eeuwen door hebben christenen in deze brief het Evangelie ontdekt en herontdekt. In deze bijbelstudies uit de eerste helft van dit bijbelboek deelt dr. H. van den Belt de inzichten die hij heeft opgedaan in de omgang met deze brief. De kernboodschap van Paulus is dat de rechtvaardige uit het geloof zal leven. Christus is de enige Rechtvaardige. Hij leeft door Zijn geloof.
Artios Bijbelstudies  -   Goudaders
Artios Bijbelstudies - Goudaders
Het tweede gedeelte van de Romeinenbrief bevat een praktische uitwerking van het christenleven. Door genade wekt de Heilige Geest een verlangen naar de nieuwe wereld. De weg van het Evangelie loopt van Israël naar de volken, maar ook terug in het herstel van Israël. Intussen leven de gelovigen in dankbare afhankelijkheid van God en in liefde tot elkaar. Deze bijbelstudies over Romeinen 8 tot en met 16 maken duidelijk hoe de boodschap van Gods Woord Gods volk leert leven voor Gods Rijk door Gods Geest. Eerder verschenen: Goudkoorts (ISBN 9789088972119)
Bloeien, snoeien en groeien
Bloeien, snoeien en groeien
Groei is van levensbelang voor het geloof, maar groeien gaat niet vanzelf. Vaak gaat geloofsgroei gepaard met strijd. Ongeloof, traagheid en zelfs verstoorde relaties kunnen ons belemmeren om dicht bij God te leven. Bloeien, snoeien en groeien wil daarbij helpen. Het geeft aanwijzingen voor de geestelijke strijd en de toewijding aan God. Het geheim van de groei is niet dat we zelf steeds groter worden, maar dat Gods genade steeds groter wordt. Zodat we uiteindelijk tot ons doel komen: vruchtdragen voor Hem en getuigen van de liefde van Christus.
Geliefd en gedoopt
Geliefd en gedoopt
Dopen
9789033835711
De doop van je zoon of dochter is iets om te vieren. Wat een rijkdom als je mag weten dat God jouw kind als het zijne beschouwt.De tekeningen en teksten in dit boekje drukken Gods koesterende en beschermende liefde op een prachtige manier uit. Een heerlijk boekje om samen met je kind door te bladeren, en om uit voor te lezen. Met versjes en teksten waarmee je je kind Gods zegen kunt meegeven. Corien Oranje is schrijver en theoloog. Ze heeft tientallen kinderboeken op haar naam staan. De trendy zwart-witillustraties zijn van Marieke ten Berge. Samen met Corien maakte ze ook Geliefd en opgedragen (ISBN 9789033835728) en het kijk- en ontdekboek Neushoorn en narwal (ISBN 9789085433750).
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels