Boek
De verdwenen koning
Paperback
240 pagina's
Nederlands
2022
9789033834097
De verdwenen koning

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Tijdens de stomste vakantie ooit ontdekt de familie Queest dat ze een verdrietige gebeurtenis nog niet hebben verwerkt. Stuk voor stuk hebben ze hun eigen vragen aan God. Door een mysterieuze storm komt het gezin in een andere wereld terecht. In deze wereld is een Koning verdwenen en wordt hun de vraag gesteld of ze bereid zijn om deze Koning te zoeken. Een episch avontuur ontvouwt zich, waarin ze hulp krijgen van allerlei mysterieuze en magische personages. Een zoektocht naar een Koning waarbij ze ondertussen antwoorden krijgen op hun vragen. Op een fantasierijke manier schijnt dit boek een licht op het geloof en omringende thema’s. Ook helpt het boek ouders en kinderen om samen op avontuur te gaan. De Koning lijkt alles te weten, maar doordat het gezin aan het eind van elk hoofdstuk de keuze krijgt in wat hun vervolgstappen zullen zijn, ontdekt het dat een vrije wil soms een geschenk is en soms voor lastige situaties kan zorgen. Vertrouwen ze op de Koning? Of op zichzelf? • Een heus choose your own adventure boek. Ook geschikt voor niet-gelovigen die op een bepaalde manier op zoek zijn naar de diepere betekenis van het leven. • Voor kinderen vanaf ongeveer groep 6 t/m de brugklas, maar ook heel geschikt om als gezin te lezen. • Met vragen en bijbelverwijzingen.

ISBN
9789033834097
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
240 pagina's
Gewicht
384 g
Afmetingen
22 cm × 15 cm × 2,1 cm

Meer zoals dit

Ik bid de Psalmen
Ik bid de Psalmen
Gebed
Bidden
9789033835766
Een kindergebed voor elke dag en elke situatie, geïnspireerd door de veelzijdigheid van de Psalmen. Bij elke Psalm uit de Bijbel is er een vraag om te bespreken, een kort stukje uitleg en een eenvoudig gebed dat past bij de leefwereld van het kind. De Psalmen helpen kinderen om veelzijdig te leren bidden. God bedanken, je blijdschap uiten, vertellen dat je je eenzaam voelt, vragen om hulp, het verdriet van de wereld benoemen... al die aspecten vind je in de Psalmen en in dit gebedendagboek. Een waardevol hulpmiddel voor een afwisselende en intieme communicatie tussen kinderen en God. Voor kinderen van ongeveer 8-12 jaar.
Ontdek het oneindige heelal
Ontdek het oneindige heelal
Evolutie
9789033835698
Dit boek vol informatie, proefjes en allerlei opdrachten laat kinderen ontdekken dat de ruimte met alle planeten, sterren en sterrenstelsels vertelt over wie God is, was en wie hij voor hen wil zijn. Ze mogen mee op ontdekkingsreis en zullen onder de indruk komen van de oneindige grootheid van het heelal. Begrijpen waarom we wel op aarde kunnen leven en op de andere planeten niet. En meer te weten komen over de sterren: hoe ze zijn ontstaan en hoe ze eindigen. 'Ontdek het oneindige heelal' zal hen diep versteld doen staan over het wonder dat schepping heet!
Daddycation
Daddycation
Het boek voor vaders. Helden zonder cape! Eigentijds en met een gezonde dosis humor en kwetsbaarheid wordt de lezer meegenomen op een zoektocht. Hoe word ik de beste vader voor mijn kind? Het boek laat vaders kijken in hun eigen ziel. Naar hun verdriet, dromen, gemiste kansen, verleden, heden en toekomst. Het karakter van de perfecte vader zit al in de man. De schrijver wil daarom als een beeldhouwer de kunst van het vaderschap uit de man beitelen. Van de lezer vraagt dat lef! Maar uiteindelijk heb je dan wel iets heel kostbaars in handen. Zowel door zijn werk als pastor als ook vanuit zijn rol binnen De Stadskerk in Groningen staat de auteur dicht bij de leefwereld van jongeren. Zijn blik op vaderschap in combinatie met zijn eigen vaderschap past daarom goed bij de jongeren en ouders van deze tijd.
Nice
Nice
9789033834226
Dit dagboek voor bruggers bestaat uit overzichtelijke en korte teksten, aangevuld met quotes. Er staat onder elk dagboekstukje een verwijzing, zodat er een bijpassend bijbelgedeelte op te zoeken is in de eigen favoriete bijbel. Geschreven vanuit de leefwereld van jonge tieners: vanuit herkenbare vragen of thema’s wordt een link gelegd met de Bijbel. Veel basisscholen geven hun leerlingen bij het afscheid van groep 8 een bijbel mee. Lang niet alle kinderen weten daar even goed raad mee. Dit dagboek stimuleert kinderen om vanuit voor hen herkenbare invalshoeken de Bijbel te gaan lezen en te begrijpen en is dus heel geschikt om cadeau te geven aan het eind van groep 8, als op zichzelf staand cadeau of juist samen met een bijbel.
Van Agendastress tot Zomervakantie
Van Agendastress tot Zomervakantie
School
9789033835735
Afscheid nemen in groep 8 is een bijzonder moment. Als aandenken aan de basisschool en als voorbereiding op de brugklas is er nu Van agendastress tot Zomervakantie – Het Grote Brugklasboek! Het boek bespreekt alles wat aankomende bruggers moeten weten op een positieve en humoristische manier. Ook is er ruimte voor bijbelse overdenkingen op de drempel van een nieuwe levensfase. Van Agendastress tot Zomervakantie is een fijn boek voor het hele schooljaar, mede door de leuke cartoons, zelftestjes, interviews en verhalen van ex-brugklassers. Met bijdragen van: Liesbeth van Binsbergen, Titia Cnossen, Judith van Helden, Judith Janssen, Lize Kooistra, Robert Mazier, Hans Mijnders, Jeanette Molema, Rina Molenaar, Kirsten Niehof (red.), Romkje Nolles, Arjan van den Noort, Janneke van Reenen, Elbert Smelt en Bert Wiersema. De grappige cartoons zijn gemaakt door Iris Boter.
Samen leven uit genade
Samen leven uit genade
Geloofsopbouw
9789033802348
'Samen leven uit genade' is een praktisch gezinsdagboek van Max Lucado voor ouder en kind samen. Elk van de honderd dagboekteksten biedt een tekst voor ouders en een tekst voor kinderen over hetzelfde onderwerp. Zo kunnen ze elk hun eigen tekst lezen en er daarna samen over praten en bidden. Ook worden bij elk onderwerp vragen gesteld om verder over na te denken en te bespreken. De teksten in dit gezinsdagboek vormen een selectie uit eerdere dagboeken van Lucado. De teksten voor ouders komen uit 'Leven uit genade' en die voor kinderen uit 'Elke dag een nieuw begin', maar nu dus in deze unieke combinatie, waar talloze lezers al vaak om hebben gevraagd. Op deze manier kan je als volwassene samen met kinderen tussen ca. 8-11 jaar gebruikmaken van dit dagboek. Ga samen tijdens het avondeten of voor het slapengaan aan de slag met leven uit genade!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels