Boek
Dichter bij Jezus
Paperback
224 pagina's
Nederlands
2018
9789082912302
Dichter bij Jezus

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Wil jij je op een laagdrempelige manier (opnieuw) verdiepen in het leven en de leer van Jezus Christus? Dat kan aan de hand van dit berijmde Mattheüs-evangelie. Het is geschreven in een frisse stijl, trouw aan de oorspronkelijke tekst. Zo brengt het je dichter bij Hem! ’Kijk eens hoe de vogeltjes van dag tot dag begaan. Ze zaaien niet en maaien niet, bewaren ook geen graan. Van je Hemelse Vader krijgen deze tóch te eten. De vogels, wel, die ga jij ver te boven, moet je weten. Maak jij je ongerust? Dat heeft geen enkele zin. Je leeft er geen dag langer door… Nee, dát zit er niet in. Tob jij over kleding? Bedenk hoe bloemen groeien. Hoe ze zonder inspanning zo schitterend staan te bloeien. Ze zwoegen niet en spinnen niet maar hun kleed is magistraal; mooier dan dat van Salomo, met al zijn pracht en praal…’ -Naar enkele woorden van Jezus Christus (Mattheüs 6:26-29)

ISBN
9789082912302
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
224 pagina's
Afmetingen
22,5 cm × 14,3 cm × 1,6 cm

Meer zoals dit

Niemand is als hij
Niemand is als hij
Een persoonlijk bijbelstudieboek van Henk Binnendijk over het verhaal van Job, dat troost en vertrouwen biedt. In het bijbelstudieboek ‘Niemand is als hij’ denkt Henk Binnendijk na over het verhaal van Job, waar hij persoonlijk troost in vindt. Een verdrietige gebeurtenis bracht Henk Binnendijk ertoe troost te zoeken in de Bijbel. Algauw kwam hij uit bij het boek Job. Job is een man die veel geleden heeft. Zijn bezit verloren, zijn kinderen dood, een vrouw die niet naast hem staat, vrienden die hem veroordelen, een lichaam dat doodziek is en een God die afwezig is. En toch blijft hij standvastig in zijn geloof. Henk Binnendijk merkte dat dit bijbelboek hem nu veel meer aansprak dan voor die tijd. En hij ontdekte dat het geloof van Job weer vertrouwen en perspectief geeft voor de toekomst. Na elk hoofdstuk staan er vragen voor een bijbelstudiegroep en voor persoonlijk gebruik.
Bidden brengt je hart tot rust
Bidden brengt je hart tot rust
Bemoedigen
Bidden
9789077669822
Trouwe Heere, omdat U vandaag naast me gaat, kan ik iedere situatie aan met een rustig hart. En morgen zal ik weer op U vertrouwen. Puttend uit eigen ervaringen deelt Elizabeth George haar inzichten, oprechte gebeden en favoriete Bijbelverzen met je, om je te helpen de meest moeilijke dingen van het leven aan te kunnen. Breng haar adviezen in praktijk en ontdek dat het mogelijk is om de dag met een hart vol vrede tegemoet te zien. De thema's in dit boekje: _ Ga je gebukt onder verantwoordelijkheden? _ Ben je bang voor wat er zou kunnen gebeuren? _ Zie je op tegen het nemen van beslissingen? _ Ben je bezorgd over je familie? _ Maak je je zorgen over je gezondheid? _ Ben je ongerust over je financiën? _ Maak je je druk over wat anderen van je denken? _ Ben je terneergedrukt door zonde? Elizabeth George is een veelgelezen auteur. Van haar boeken zijn meer dan 6.5 miljoen exemplaren verkocht. Een van haar bestsellers is 'Een vrouw naar Gods hart' (9789077669068). Met prachtige illustraties van Susan Winget
Reflect  -   Geloof
Reflect - Geloof
Reflect biedt een totaalpakket voor tienerwerk, met vrolijke spellen, inspirerende vlogs, eerlijke gespreksonderwerpen en radicale toewijdingsmomenten. De handleiding bevat materiaal voor tien avonden, met toerusting, informatie en inspiratie voor jeugdwerkers. Met Reflect worden tieners uitgenodigd om zelf na te denken over de Bijbel, en uitgedaagd Jezus in hun leven te weerspiegelen. In dit deel volgen tieners de verhalen van de geloofshelden uit het Oude Testament, zoals die zijn samengevat in Hebreeën 11. Geloof richt zich op het onzichtbare, maar het heeft een enorme invloed op ons dagelijks leven. De tien uitgewerkte programma's geven het geloof in God betekenis voor tieners. www.reflectjeugdwerk.nl Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Adem in adem uit
Adem in adem uit
Voor alles is een tijd. Niet alleen in de natuur, maar ook in ons leven krijgen we te maken met de verschillende seizoenen. We hebben niet zoveel moeite met de tijden waarin alles voor de wind gaat, we plezier hebben en gelukkig zijn. Toch komt ieder mens ook in periodes van verdriet, lijden, vragen en twijfels terecht. Prediker 3 geeft op basis van veertien tegenstellingen aan dat we in het leven altijd te maken krijgen met goede en slechte tijden. Op een eerlijke, persoonlijke, maar ook humoristische wijze staat Judith Stoker stil bij het leven in al zijn facetten. Hierbij gaat ze moeilijke thema’s als vergeving, zelfmoord, onvruchtbaarheid en (psychisch) lijden niet uit de weg. Met een lach en een traan beschrijft Judith hoe ze zelf haar weg door de seizoenen in het leven heeft weten te vinden. Groeien doet pijn, maar zonder groei geen bloemen en zonder bloemen geen vruchten! _ Ik hou van mij en van mijn 'lieve lijf' _ Vrede van God, ook als je leven een puinhoop lijkt. _ Humor als mest voor je leven. _ Vriendschap met God, jezelf en anderen Adem in en laat je vullen met frisse lucht, nieuwe energie, hoop en de liefde van God. Adem uit en blaas de pijn en de zware kanten van het leven weg zodat er weer ruimte ontstaat in je binnenste. Inclusief verwerkingsvragen voor persoonlijke overdenking of gebruik in kleine groepen. JUDITH STOKER Judith Stoker (1974) is getrouwd met Jan Willem en in het dagelijks leven gezinshuishouder, (relatie)therapeut en blogger. In 2013 verscheen haar eerste boek ‘Tranen in mijn koffie’, een autobiografie waarin ze op nuchtere, ontroerende en humoristische wijze vertelt over het verwerkingsproces van haar verleden. Koffie, geloof en humor helpen Judith door de turbulente jaren heen. Op haar veertigste verjaardag startte Judith de praktijk ‘Voltooid Verleden Tijd’, waar ze relatietherapie geeft. Ze volgde de opleiding ‘Ervaringsgerichte Psychosociale Hulpverlening en Gestalt Gezinstherapie’ aan het Kempler Instituut. Judith is een enthousiaste, energieke vrouw met passie voor mensen die tegen lijden en verdriet aan lopen. Samen met Jan Willem runt Judith gezinshuis ‘De Vlerken’, waar ze kinderen met complexe gedragsstoornissen een veilige plek biedt.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Schatgraven in de Bijbel
Schatgraven in de Bijbel
Tim Keller weet met zijn bijbelstudies de Bijbel midden in ons dagelijks leven te plaatsen. Bemoedigende Bijbelstudies voor dagelijks gebruik Tim Keller weet met zijn bijbelstudies de Bijbel midden in ons dagelijks leven te plaatsen. Dat deed hij al in bijbelstudie-uitgaven over Rechters, Romeinen en Galaten; en in een tweetal bijbelse dagboeken over de Psalmen en de Spreuken, die door velen dankbaar worden gebruikt. Samen met een gewaardeerde collega-bijbeluitlegger biedt hij hier heel praktische en inzichtelijke dagelijkse Bijbelstudies over een aantal bijbelboeken. In deze bundel nemen de schrijvers je mee om schatten uit Gods woord op te delven. De zorgvuldige vragen, verhelderende verklaringen en nuttige aanwijzingen helpen om de Bijbelse boodschap te begrijpen en in je leven toe te passen. De negentig dagelijkse hoofdstukken die elk deel telt laten de essentie zien van belangrijke stukken uit Gods woord. Geschikt zowel voor persoonlijk gebruik als in groepsverband. Met ruimte voor eigen aantekeningen. Tim Keller was senior pastor van Redeemer Presbyterian Church in New York en schreef een groot aantal boeken. Sam Allberry is predikant in Maidenhead (Engeland), en editor van 'The Gospel Coalition'. Bijbellezen onder deskundige begeleiding.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels