Boek
Intocht
Paperback
472 pagina's
Nederlands
2023
9789083355054
Intocht

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Paulus verkondigt het evangelie op de drempel van de Gods koninkrijk. Hij weet zich door Jezus zelf geroepen om nu ook de heidenen het goede nieuws te brengen en hen uit te nodigen tot de eeuwenoude gemeente van God. Als apostel van de heidenen schrijft hij zijn brief in de eerste plaats aan de niet-Joodse volgelingen van Jezus in het Rome van de wrede keizer Nero. Die Romeinen zijn opgegroeid met het idee dat Rome het licht van de wereld is en dat bepaalt nog steeds hun houding. In de brief legt Paulus uit dat zij nu een nieuwe Meester gekregen hebben en wat dat betekent. Uitvoerig gaat hij in op de genade van God en vandaaruit bespreekt hij ook de positie van Israël en corrigeert Paulus het gedrag van de Romeinen ten opzichte van zijn eigen zusters en broeders. De Romeinenbrief is niet de eerste christelijke dogmatiek. Het is een brief geschreven vanuit een duidelijke missie en met een duidelijke boodschap. Door met geduld te luisteren naar wat Paulus bedoelt, horen we ook voor onszelf in onze tijd de stem van God in dit prachtige Bijbelboek. Ds. Henk Poot (1955) is emerituspredikant van de PKN en als theoloog verbonden aan Christenen voor Israël. Hij begon als jeugdpredikant, werkte daarna bij de Koninklijke Marine en diende daarop meerdere Hervormde Gemeenten. Ook was hij vele jaren bestuurslid van het Evangelisch Werkverband. Hij schreef onder meer Christelijke Heidendom, Jozef een Messiaanse geschiedenis, De Knecht des Heren en Uittocht - het Johannesevangelie.

ISBN
9789083355054
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
472 pagina's
Gewicht
797 g
Afmetingen
24,2 cm × 17,2 cm × 4,2 cm

Meer zoals dit

Uittocht
Uittocht
Nieuwe vergezichten en ontdekkingen in het Johannes evangelie Het Evangelie van Johannes is een van de bekendste en meest geliefde boeken van de Bijbel. De beroemde tekst Johannes 3:16, de nachtelijke ontmoeting van Jezus met Nicodemus, de Samaritaanse vrouw, en de opwekking van Lazarus behoren tot de mooiste passages van het Nieuwe Testament.Maar wat gebeurt er bij het lezen van dit Evangelie als we ons realiseren dat het in de eerste plaats geschreven is voor Joden, en op bijna elke pagina het Oude Testament doorklinkt? Wie dit Bijbelboek zo op de voet volgt, ontdekt dat de Heere Jezus een nieuwe Mozes is, die Zijn volk wil verzamelen voor een nieuwe uittocht op de drempel van Gods Koninkrijk. Op deze manier valt er niet alleen een oorspronkelijk licht op het Johannesevangelie, maar wordt het ook op een nieuwe wijze actueel.Ds. Henk Poot is emeritus-predikant binnen de PKN en als theoloog verbonden aan Christenen voor Israël. Hij schreef diverse boeken, waarin hij duidelijk maakt dat we niet alleen het Oude Testament maar ook het Nieuwe Testament vaak met andere – Joodse – ogen moeten lezen. Hij geeft regelmatig seminars over de boodschap die hij in zijn boeken uitdraagt.
Gods Woord is één!
Gods Woord is één!
Vanuit de Hebreeuwse compositie de Bijbel lezen. Zoals God de Schepper is van hemel en aarde, is ook Zijn Woord één grote schepping. Dit boek wil de compositie en de schoonheid van Gods Woord laten zien. In ieder Bijbelgedeelte zijn het begin en het einde van belang. Die geven als het ware een kader aan, waarbinnen God iets duidelijk wil maken. Zoals Jezus zei: Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. In de opbouw van Gods Woord, draait het naast het begin en het einde, vooral om het centrum. Dat middelpunt geeft de centrale boodschap van God weer. Aan de hand van de Hebreeuwse compositie wordt u meegenomen langs de Wet, Profeten en Geschriften. Deze vormen een samenhang met de Evangeliën, Brieven en Openbaring. Zijn Woord is één, zoals God Zelf één is.
Vrijgesproken!
Vrijgesproken!
Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Dit is een geweldig boek als je van Bijbelstudie houdt. Het geeft een nieuwe, sterk doordachte en doorleefde visie op genade en geloofszekerheid. Als je een diepgravende, systematische uiteenzetting van het evangelie van genade wilt bestuderen, dan is dit je boek. Dit boek behandelt de thema’s genade, gerechtigheid, wet en geloofszekerheid vanuit een diep inzicht in de Bijbel als geheel. Je gaat nauwgezet door verschillende Bijbelboeken uit het Oude en Nieuwe Testament heen. Je bestudeert het verbond, de wet, genade, het krachtige en definitieve werk van Jezus, onze beloning nu en straks en – misschien wel het hoogtepunt: het geloof van Jezus in ons. De schrijver geeft de lezer een helder doordachte kijk op Gods genadevolle omgang met mensen in verleden, heden en toekomst. Hij gaat in op verschillende visies en daagt de traditionele stromingen in de evangelische en protestantse kerken uit om hun theologie opnieuw te doordenken. Dit is een theologie die kerken, gezinnen en individuele christenen een sterker fundament biedt. Prof. Dr. Michael Eaton (1942-2017) groeide op in Londen en studeerde theologie in Groot-Brittanië, Zambia en Zuid-Afrika. Ook werkte hij voor Westminster Chapel onder Dr. Martyn Lloyd-Jones en Dr. R.T. Kendall in Londen en voor Tyndale House, Cambridge. Hij was predikant in Johannesburg, Lusaka en Nairobi. Ook was hij als een van de leiders verbonden met Chrisco Fellowship of Churches. Hij was een veelgevraagd spreker in kerken en conferenties over de hele wereld. Ondanks zijn drukke reisschema bleef hij tot aan zijn dood pastor van een plaatselijke kerk in de krottenwijken van Nairobi. Zijn onderwijs wordt door veel predikanten en leiders gebruikt, met name in Afrika en Azië. Dit boek ‘Vrijgesproken!’ is zijn standaardwerk ('No Condemnation, a Theology of Assurance of Salvation').
Onbegrensd Israël
Onbegrensd Israël
Het Joodse volk heeft eeuwenlang gebeden voor de mogelijkheid terug te keren naar Sion, het hart van Israël, het Beloofde Land. Dit diepe verlangen werd sinds het begin van de 19e eeuw werkelijkheid. Sindsdien zijn miljoenen Joden 'thuis'gekomen en heeft Israël een aantal bijzondere hoofdstukken aan zijn geschiedenis kunnen toevoegen, met als hoogtepunt de stichting van de staat Israël in 1948. Anno 2021 is Israël uitgegroeid tot een volwassen, moderne democratie in een verdeeld Midden-Oosten. Zijn grenzen en geschiedenis worden voortdurend betwist, tot in de Verenigde Naties toe. Velen dringen aan op de (her)verdeling van het land, waarbij Israël grote delen van het hartland zou moeten afstaan aan de Palestijnen, onder druk van 'internationaal recht'. De auteurs nemen je aan de hand van kaarten mee door de recente geschiedenis van Israël en zijn grondgebied. Van de Ottomaanse overheersing in de 19e eeuw tot de meest recente situatie. Het levert een verrassend perspectief op en is een onmisbare hulp om de huidige conflicten rond Israël beter te begrijpen.
Lang zal je leven
Lang zal je leven
40+, 50+, 60+, Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Laat je meenemen met het lange leven van Abraham en Sara. 40+ … 50+ … 60+ … Ouder worden we allemaal. Maar hoe word je dat met plezier? Je kunt 40 zijn en denken: ‘Is dit het nou?’ En 60 en uitroepen: ‘Ik heb nog een heel leven voor me!’ Heb je vrede met jezelf, dan kun je genieten van elke ontwikkeling die je doormaakt. Ook van het proces van ouder worden. God verbindt er zijn zegen aan. Door de jaren heen mag je steeds meer van Gods genade ontvangen én daarvan uitdelen! Dit boekje helpt je om Gods goedheid te zien bij het ouder worden. Ook word je meegenomen in het lange, rijke leven van Abraham en Sara, die bleven geloven in Gods zegen. Willem de Vink (1957) heeft dit boekje speciaal samengesteld voor iedereen die net als hij weer een jaartje ouder wordt. Omdat met de jaren ook zijn dankbaarheid is toegenomen. Met 31 meditaties over Abraham en Sara.
De Joodse jezus
De Joodse jezus
Onze ogen worden geopend voor de joodse context van Jezus. Heeft u zich nooit afgevraagd waarom we naar de bergen moeten kijken of daar onze hulp vandaan komt zoals Psalm 123 ons vertelt? Is Jezus echt ruw tegen de Syro-Fenicische vrouw? Wat gebeurde er nu werkelijk aan het kruis? Dit boek benadert deze en andere verhalen met een andere, een Hebreeuwse bril op. Daardoor krijgen ze een nieuwe dimensie. Parels komen boven en zelfs Zacheüs, de tollenaar, heeft een nieuw jasje aan. Door te kijken naar de Hebreeuwse context laat de auteur een ander licht schijnen op de verhalen uit de bijbel. Waarbij ze zeker niet wil zeggen dat ze de waarheid in pacht heeft. Het kan een aanvang zijn om met een open oog en een kritische blik naar de woorden van Jezus te kijken. Het boek verfrist je geloofsleven en maakt het rijker. De verhalen worden afgesloten met vragen waardoor het geschikt is voor bijbelstudiegroepen of persoonlijke studie. De joodse Jezus leest als een spannend boek. Laat u verrassen!
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels