Boek
Geestelijke strijd
Paperback
199 pagina's
Nederlands
2007
9789023911678
Geestelijke strijd

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Steeds meer mensen stellen zich open voor geestelijke machten en krachten die niet uit God zijn. Dit heeft te maken met de toenemende belangstelling voor andere religies, de invloed van boeken en films met allerlei bovennatuurlijke zaken en met de sterke opkomst van paranormale geneeswijzen. Westerse christenen krijgen meer dan ooit te maken met de gevolgen van deze belangstelling voor occulte zaken.

Voor verschillende theologen was dit reden om zich te gaan verdiepen in het occulte. De neerslag daarvan is verwerkt in dit boek. Aan de orde komen de bijbelse gegevens over demonie en paranormale zaken.

De auteurs geven uitgebreid aandacht aan het verschil in wereldbeeld van toen en van nu. Daarnaast beschrijven ze hoe hiermee in de kerkgeschiedenis is omgegaan. Dan blijkt onder andere dat de vroegchristelijke kerk veel ervaring heeft opgedaan in de confrontatie met demonische machten.

Maar is er ondanks dat wel ruimte voor zaken als demonie en exorcisme in een reformatorische geloofsleer? Strijdt erkenning van de kracht van de duivel met onze opvattingen in de psychiatrie? Het boek sluit af met een handreiking voor het omgaan met geestelijke strijd en demonie in de praktijk van het gemeenteleven.

ISBN
9789023911678
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Auteur(s)
Druk
1
Aantal pagina's
199 pagina's
Gewicht
277 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,5 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Soldaat van Christus
Soldaat van Christus
Je moet als een goede soldaat van Christus Jezus vechten voor het geloof. 2 Timoteüs 2:3a In de geestelijke strijd die we als soldaat van Christus voeren, wordt gestreden om ons hart en onze persoonlijke relatie met God. Er is in ons een kostbare schat geplaatst. Daarom komen we onder vuur te liggen. In dit praktische boek legt Sylvester Rozema in 35 korte hoofdstukken uit hoe je kunt leven en volharden in de strijd. Je vindt er sterk en beknopt onderwijs, strategische opdrachten en vragen om (bijvoorbeeld met je mannengroep) over na te denken. Het is een krachtig handboek om een sterke soldaat te worden van onze Opperbevelhebber! Een paar kernthema’s op een rijtje: • God, Jezus en de Heilige Geest • Het krachtigste wapen • Vier basisdisciplines • Spectaculaire emoties • Gezonde grenzen • De wapenrusting • Train je lichaam! Sylvester Rozema (1968) is getrouwd met Ina en woonachtig in Zelhem. Hij geeft christelijke leefstijleducatie door middel van workshops en trainingen. www.soldaatvanchristus.nl Het binnenwerk van dit boek is gedrukt in een dyslexievriendelijk lettertype.
Aan gods hand door pijn en lijden
Aan gods hand door pijn en lijden
In zijn nieuwste boek onderzoekt bestsellerschrijver Tim Keller een van de moeilijkste vragen in het leven: Waarom is er pijn en lijden in de wereld? Het probleem van het lijden is van alle tijden. En voor diegenen die er zelf onder gebukt gaan kan het de grootste hindernis zijn om in een goede en liefhebbende God te geloven. Als er zo'n God bestaat, waarom is er dan zoveel leed in de wereld? En als het in ons eigen leven moeilijk wordt, hoe gaan we er dan mee om? Keller komt niet met simpele antwoorden, maar geeft in dit theologische maar tegelijk heel praktische boek op bewogen wijze leiding, bemoediging en inspiratie. Aan Gods hand door pijn en lijden bevat een grote hoeveelheid materiaal voor iedereen die een ander of zichzelf wil troosten en helpen in een tijd van lijden en strijd. Zoals altijd schrijft Keller glashelder, en tegelijk weet hij je mee te nemen in zijn betoog. Hij bekijkt hoe er in deze wereld tegen het lijden aangekeken is en wordt, beschrijft hoe mensen er mee omgaan, en hij gaat tenslotte in op de vraag hoe we door alles heen met God kunnen wandelen. Door het boek heen laat hij mensen aan het woord over hun eigen levensverhaal - het maakt dit boek enorm herkenbaar. "Een wijs en troostvol boek voor mensen die pijn lijden - echt een boek voor iedereen." Tim Keller (1950) is voormalig predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Er zijn inmiddels enkele tientallen boeken van zijn hand in het Nederlands verschenen, waaronder het al vele malen herdrukte In alle redelijkheid en het kleine juweel Bevrijd van je zelf.
Winnen voor de Koning
Winnen voor de Koning
Winnen voor de Koning is een boek van Koornstra, Martin. ISBN 9789082010619 Heb je het weleens moeilijk? Loop je soms tegen reusachtige problemen aan? Dan is dit boek voor jou. [i]Winnen voor de Koning [/i] bevat zeven koninklijke lessen die je uit de beroemde veldslag tussen David en Goliath kunt trekken. Je kunt je reuzen namelijk verslaan! Ik geloof dat je door dit boek sterker wordt in de strijd en beter zicht krijgt op de wijze waarop God door jou heen zijn Koninkrijk wil bouwen. God zet jou in, om met Hem en voor Hem vijanden te verslaan. Dat is het bredere perspectief, want het is de strijd van de Heer. Jij mag[i] 'Winnen voor de Koning'![/i]
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
Als leven rouw is
Als leven rouw is
Dit boek is geschreven voor mensen die te maken hebben met verlies en verdriet. Wat is rouw eigenlijk? Wat komt er op je af? Waarom willen mensen zo graag jouw verdriet verzachten? Rouw doet pijn en kost veel energie. Dat is niet raar, dat is wat het is. Naast algemene inzichten over rouw geeft Marco van der Straten ook hoopvolle handreikingen vanuit christelijk perspectief. Een mooi vormgegeven (cadeau)boek dat inzicht en troost biedt.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels