Boek
Het verbond en het koninkrijk van God
Hardcover
580 pagina's
Nederlands
2023
9789063536183
Het verbond en het koninkrijk van God

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Verbond. Doop. Koninkrijk. Wie in de Bijbel ook maar iets over deze thema's heeft gelezen, vermoedt dat ze veel met elkaar te maken hebben. Maar hoe? Denk je daar vanuit evangelisch perspectief anders over dan vanuit een gereformeerde visie? En wat dan precies, en waarom?

Naast de Kerk van God blijken er nog twee belangrijke 'projecten' van God te zijn, die de totale heilsgeschiedenis omspannen: het verband van God en het koninkrijk van God. HOe de doop daarin een plaats krijgt, wordt in dit boek uiteengezet.

In een volgend deel zullen de toekomstige aspecten van de heilsgeschiedenis aan de orde komen. In dit deel gaat het om het heden. Het wordt nu al duidelijk wat voor gevolgend dit straks gaat krijgen voor de leer van de laatste dingen.

ISBN
9789063536183
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
580 pagina's
Gewicht
1.093 g
Afmetingen
24,6 cm × 17,4 cm × 4,2 cm

Meer zoals dit

Evangelisch-dogmatische reeks  -   De glorie van God
Evangelisch-dogmatische reeks - De glorie van God
Twaalf namen van de stammen van Israël, twaalf poorten van de stad van God. Twaalf namen van de apostelen van het Lam, twaalf fundamenten van het nieuwe Jeruzalem. Zij had de glorie van God. Twaalf delen van de Evangelisch Dogmatische reeks, eindigend bij God Zelf. De schrijver voert ons in dit afsluitende deel naar de eigenlijke Godsleer, de theologia propria. En dat kan en wil hij uiteraard niet doen zonder de wijsgerige voorvragen (prolegomena), zowel intern als extern, te behandelen. Is daarmee de perfecte voltooiing bereikt? Zeker komen er in deze reeks geen nieuwe delen meer. Maar dat zegt uiteraard niet dat in deze twaalf delen een volmaakte samenvatting is gegeven van de Godsopenbaring. 'Zoals toneelspeler heimelijk maar één verlangen heeft: Hamlet te spelen, zo heb ik ernaar verlangd een verhandeling over God te schrijven - maar dit boek is het niet', zo schrijft J.I. Packer in het voorwoord van zijn klassiek geworden boek God leren kennen. In diezelfde geest past bij het einde van deze reeks een eerbetoon aan God alleen: soli Deo gloria!
Evangelisch-dogmatische reeks  -   Het woord van God
Evangelisch-dogmatische reeks - Het woord van God
Het Woord van God: de basis van het hele geloofsdenken van alle christenen? Nog niet zo heel lang geleden sprak dat vanzelf. Of je nu in de lijn van de roomskatholieke theologie zat, of dat je de koers van de Reformatie volgde. En in een evangelicale dogmatiek was dat niet anders. Zo vanzelfsprekend is dat nu niet meer. Oudere visies, zoals de 'mechanische' inspiratieleer, hebben hun gezag verloren. Het fundamentalisme, ongeveer een eeuw oud, is voorwerp geworden van hernieuwde bezinning, ook in de meer 'rechtzinnige' kringen. En met betrekking tot sommige als 'vrijzinnig' veroordeelde standpunten wordt nu openlijk de vraag gesteld of ze wel zo onzinnig waren. Nieuwere paradigma's zijn opgekomen in de theologie, en de aangescherpte vragen van de wetenschapstheorie brengen op allerlei fronten verschuiving. In dit elfde deel van de evangelisch-dogmatische reeks wordt een poging gedaan om hierin helderheid te scheppen en nieuwe standpunten te ontwikkelen.
Telos  -   De Geest van God
Telos - De Geest van God
Het vuur, de warmte en de wind van de Geest zijn in de voorbije eeuwen veel te weinig gevoeld in ons land. Het is bijzonder verblijdend dat in de laatste decennia daarin een grote verandering is gekomen.. Aan de andere kant is het goed een stap terug te doen: een stap die leidt tot kritische bezinning en grondige theologische refl ectie. Naast opbouwende, direct toegankelijke geschriften over de persoon en het werk van de Heilige Geest is er steviger kost nodig. Het is evenzeer van belang de bijbelse leer aangaande de Heilige Geest te verstaan en het kaf van het koren te scheiden. Is alle vuur en warmte wel echt afkomstig van de Heilige Geest? Is alles wat waait en bruist altijd van de Geest? Wie en wat is de Heilige Geest eigenlijk? Wat betekent Hij voor het werk van God in deze wereld, in kerken en gemeenten en in de persoonlijke levens van gelovigen? De bron voor de beantwoording van zulke vragen kan alleen de Heilige Schrift zijn, zoals de christelijke theologie door de eeuwen heen haar verstaan heeft en zoals ook wij haar vandaag proberen te verstaan.
Geliefd en gedoopt
Geliefd en gedoopt
Dopen
9789033835711
De doop van je zoon of dochter is iets om te vieren. Wat een rijkdom als je mag weten dat God jouw kind als het zijne beschouwt.De tekeningen en teksten in dit boekje drukken Gods koesterende en beschermende liefde op een prachtige manier uit. Een heerlijk boekje om samen met je kind door te bladeren, en om uit voor te lezen. Met versjes en teksten waarmee je je kind Gods zegen kunt meegeven. Corien Oranje is schrijver en theoloog. Ze heeft tientallen kinderboeken op haar naam staan. De trendy zwart-witillustraties zijn van Marieke ten Berge. Samen met Corien maakte ze ook Geliefd en opgedragen (ISBN 9789033835728) en het kijk- en ontdekboek Neushoorn en narwal (ISBN 9789085433750).
Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Klein groot wonder
Klein groot wonder
Klein groot wonder vertaalt Psalm 139 naar de leefwereld van jonge kinderen. Belangrijke thema’s uit deze geliefde psalm spelen een rol: God heeft je gemaakt, Hij kent je, Hij is altijd dicht bij je. De sfeervolle en kleurrijke illustraties maken het voorlezen en kijken tot een feest.'Toen je nog niet geboren was, maakte God je in de buik van je moeder. Hij kent je. Hij weet waar je heen gaat. Waar je ook bent, God is daar ook!' Een prachtig voorleesboek om cadeau te doen bij geboorte, opdragen of doop. Geschikt voor peuters en jonge kleuters.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels