Boek
Onderzoek alle dingen
Paperback
128 pagina's
Nederlands
2021
9789043535045
Onderzoek alle dingen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

De werelden van geloof en wetenschap liggen in de beleving van veel mensen ver uit elkaar. Wie met beide iets heeft, heeft het vandaag dan ook niet gemakkelijk. Want wat heeft een oud boek als de Bijbel in onze hypermoderne tijd nog te zeggen? In Onderzoek alle dingen wordt een poging gewaagd dit te verduidelijken. Dat gebeurt aan de hand van tien diepteboringen naar concrete Bijbelteksten, die telkens in verband gebracht worden met hedendaagse wetenschap. De resultaten zijn zonder meer opmerkelijk en geven te denken. Onderzoek alle dingen mikt op persoonlijke verdieping, maar is tegelijk toegesneden op bespreking in kringverband.

Een hele belangrijke combinatie: met de Bijbel open nadenken over boeiende wetenschappelijke thema's. Het leidt in dit boek tot verdiepende inzichten en vragen. Zelfs waar het schuurt, is het verrijkend. Almatine Leene, Theoloog des Vaderlands

Een verrassend boek. Nauwkeurig lezen van de Bijbel laat zien dat er geen conflict is tussen geloof en wetenschap. Tien pittige Bijbelstudies geven aan in welke richting het gesprek gevoerd kan worden. Aanbevolen! Andries Knevel, Programmamaker

ISBN
9789043535045
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
128 pagina's
Gewicht
228 g
Afmetingen
21,5 cm × 13,6 cm × 1,6 cm

Meer zoals dit

De zaaier, de koning en de erfgenaam
De zaaier, de koning en de erfgenaam
Bijbelstudie
9789043536509
Prikkelende en verrassende bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus. De zaaier, de koning en de erfgenaam door Bart van Nes is een bijbelstudieboek over de gelijkenissen, dat zowel zelfstandig als in groepen te lezen is. De verhalen van Jezus prikkelen onze verbeelding, wekken ons verlangen op en ontregelen onze verwachting. Deze ervaringen heeft de auteur met het lezen van de gelijkenissen die Jezus vertelde. In dit boek deelt hij deze ervaringen. Hij legt de gelijkenissen uit die te vinden zijn in het Evangelie van Matteüs. Iedere gelijkenis zegt iets over het Koninkrijk van God, samen vormen ze een prachtig beeld van waar het om gaat in dit Koninkrijk. Een prikkelende en verrassende kijk op de gelijkenissen. Geschikt voor persoonlijke lezing maar ook voor samen lezen in kringen.
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Man zijn in de tweede helft
Man zijn in de tweede helft
Een boek voor mannen die op de drempel staan van hun tweede levensfase. ‘Man zijn in de tweede helft’ van Henk Stoorvogel en Eugène Poppe is een boek voor mannen over de midlifefase. Rond hun veertigste belanden mannen in een overgangsfase: ze bewegen zich richting de tweede helft van hun leven. Voor veel mannen is dit een verwarrende fase. Wanneer deze midlifefase niet goed doorleefd wordt, kan die uitlopen op een midlifecrisis. In het traject van eerste naar tweede helft verschuift het waardensysteem van de man: van prestatie naar relatie, van doen naar zijn, van nemen naar geven. Het boek geeft inzicht in de dynamiek die op gang komt en helpt mannen richting te vinden. Een perfect cadeau voor Vaderdag!
De retraite
De retraite
In ‘De retraite’ stelt Kees Postma het voorgangerschap aan de kaak, met zelfspot en humor met een scherp randje. David, een vermoeide voorganger, verbaast zich regelmatig over de christelijke cultuur, de kerk en alles wat daarbij hoort. Voortdurend speelt de volgende vraag door zijn hoofd: ‘Should I stay or should I go?’ Ten einde raad besluit hij een retraite te gaan volgen in Ierland, samen met andere opgebrande herders uit verschillende denominaties. Diepe geestelijke lessen en knotsgekke situaties wisselen elkaar af. In dit boek wordt duidelijk dat een herder ook maar een schaap is, en dat om jezelf kunnen lachen even helend kan zijn als een gereformeerde drietrapsraket vanaf de preekstoel. ‘Hilarisch en pijnlijk herkenbaar. Geniet van dit kostelijke boek en wees lief voor uw voorgangers en predikanten.’ - Henk Stoorvogel ‘Heerlijke humor met diepgang. Humor die spiegelt en stimuleert! Een grote aanrader.’ - Rob Favier ‘Voor elke zich (te) serieus nemende predikant, voorganger, geestelijk leider, missionaris, kerkplanter, aanbiddingsleider die wil groeien in genade is dit verhaal een waardevolle spiegel.’ - Arie de Rover
Tijd om te groeien
Tijd om te groeien
Als je elke dag wandelt met God, leer je Hem steeds beter kennen. Je groeit in geloof en je geloof zal vrucht dragen. In dit boek vind je veertig bijbelstudies, opgebouwd vanuit de seizoenen. De studies lezen als een wandeling, waarbij elk seizoen rijke lessen biedt om te overdenken en toe te passen in je leven. Door praktische opdrachten word je aangemoedigd om ook echt te gaan wandelen. Je kunt starten bij het seizoen waarin je het boek hebt gekocht. De studies volgen de weg die God met zijn volk gaat vanuit Egypte naar het beloofde land, met aandacht voor de feesten die God instelt, Gods reddingsplan en Jezus' onderwijs. Op een uitneembare poster kun je je geloofsgroei door de studies heen vastleggen. Geschikt voor persoonlijk gebruik én kringgebruik.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels