Boek
God horen
Paperback
224 pagina's
Nederlands
2023
9789083121994
God horen

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

God spreekt altijd, maar misschien op manieren die je nog niet hebt overwogen. Leer echt te luisteren.

Nathan is vijf jaar getrouwd, maar inmiddels weet hij dat als zijn vrouw iets tegen hem zegt, het niet altijd is wat het lijkt. Als je vrouw “best” zegt, kan dat van alles betekenen! Als je vraagt wat er mis is en zij zegt: “niets”, zou het wel eens precies het tegenovergestelde kunnen zijn. Het punt is niet dat we slecht zijn in communiceren, maar dat we elkaar moeten leren begrijpen. En hoe langer we getrouwd zijn, des te beter we hopelijk worden in het horen wat de ander eigenlijk echt zegt. Onze gesprekken worden beter, als wij beter worden. Volwassenheid en ervaring zijn onlosmakelijk verbonden met communicatie. En hopelijk zijn we nog beter in communiceren als we vijftig jaar zijn getrouwd. Waarom? Omdat relaties horen te groeien. Wat heeft dit alles te maken met God horen? Net zoals in het huwelijk, gaat onze relatie met God om groeien en volwassen worden. Net als in het huwelijk gaat het om wederzijds begrip, om elkaar begrijpen. Net als in het huwelijk, is het een gesprek. In dit boek legt Nathan op diepgaande, maar ook humoristische en bevrijdende wijze uit hoe we zonder moeite met God kunnen praten, wat de rol van de Heilige Geest, de Bijbel en profetie in ons leven kan zijn, hoe we afleiding en lawaai reduceren, en nog veel meer. En wees gerust: een boek zonder clichés! Kortom, ontdek een nieuwe manier van communiceren met God, zie hoe God jou ziet en begrijp meer van hoe Hij je wil laten groeien in volwassenheid en relatie met Hem. Het leven met God is echt één groot avontuur!

ISBN
9789083121994
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Druk
1
Aantal pagina's
224 pagina's
Gewicht
309 g
Afmetingen
20,6 cm × 13,4 cm × 1,6 cm

Meer zoals dit

In alle redelijkheid
In alle redelijkheid
In dit boek gebruikt Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Intussen al de veertiende druk! Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels? Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden met meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar zijn Manhattan Church in New York. En in dit boek, In alle redelijkheid, ontmantelt hij ze een voor een. Waarom is er lijden in de wereld? Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen? Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben? Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd? Dit zijn een paar vragen waar zelfs orthodoxe gelovigen vandaag de dag mee worstelen. In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven. Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.
Israël & wij
Israël & wij
Deze uitgave is een bundeling van losse pennenstreken, met lichtheid, en gewaagdheid die columns eigen is. Het prikkels op een prettige manier na te denken over je eigen houding tegenover Israël. Wat voor religie hebben hedendaagse Joden eigenlijk, en hoe verhoudt die zich tot het christendom? Wat weten christenen eigenlijk over de geschiedenis van het jodendom over de laatste negentien eeuwen? Wat moeten we denken van de staat Israël, en hoe verhoudt die staat zich tot zijn buren? Wat zegt de Bijbel over de toekomst van Israël?Dit boek is een bundel van dertig columns die ik, tussen vele andere columns door, op CIP gepubliceerd heb over Israël en over allerlei thema’s die met Israël nauw verband houden, tussen eind 2016 en begin 2020. Na de afsluiting van mijn werk als CIP-columnist kreeg ik de behoefte deze dertig columns een wat meer blijvend karakter te geven door ze te bundelen in een boek. Verwacht dus geen samenhangende studie, maar een samenraapsel van losse stukjes, met de lichtheid, en ook de gewaagdheid die columns eigen is. Sommige columns spreken van een concrete situatie die al enkele jaren achter ons ligt; die hebben dus aan actualiteit nogal ingeboet. Toch is hun algemene teneur nog steeds actueel.
Kracht Om Te Groeien - John Wimber
Kracht Om Te Groeien - John Wimber
John Wimber is zó bekend door de wonderbaarlijke verschijnselen die zijn prediking en gebeden begeleiden, dat velen hem zien als een wonderdoener. En hij heeft inderdaad stelling genomen tegen één van de meest verlammende dwalingen in het westerse christendom: het diepe wantrouwen tegen het bovennatuurlijke. Hoewel er vaak genezingen plaatsvinden in de samenkomsten die hij leidt, is hij geen gebedsgenezer. Hij predikt dat God bereid is en bij machte om onze ziekten te genezen als we Hem vertrouwen en als we ons openstellen voor de Heilige Geest. Maar Wimber beperkt zich daar niet toe. Hij verbaasde zijn, soms enthousiaste, aanhangers door het zwaartepunt van zijn onderwijs te verleggen naar gebed en heiligheid. En nu komt hij voor de dag met dit boek over het groeien naar geestelijke volwassenheid. Het boek vloeit voort uit zijn diepe bezorgdheid over de oppervlakkigheid en afkalving van het christendom in de westerse wereld. Kracht om te groeien geeft christenen vastigheid in hun ontwikkeling. Die vastigheid vinden ze in de hoofdpunten van dit boek: Het horen van Gods stem, het geloven van Zijn Woord, het zoeken van de Vader, de onderwerping aan Christus, het opnemen van je kruis, de afhankelijkheid van de Heilige Geest en de vervulling van de Grote Opdracht.
Spreken in tongen
Spreken in tongen
Spreken in tongen. Wat is dat eigenlijk? Is het een eenmalige gebeurtenis? Was dit alleen voor het begin, na het ontstaan van de gemeente? In deze tijd spreekt een groot aantal christenen in tongen. Wat is de bedoeling daarvan? Dit boek geeft veel antwoorden. Wouter van Leeuwen is opgegroeid met het rooms-katholieke geloof. Na het kopen en gaan lezen van een Bijbel leerde hij het evangelie kennen en is op zijn 24e tot persoonlijk geloof in de Here Jezus gekomen. Hij is verder gegroeid in het geloof, getrouwd, vader en opa geworden. Momenteel is hij actief deelnemer van een evangelische gemeente in zijn woonplaats. Spreken in tongen, wat is dat? Wat zegt de Bijbel er allemaal over? Er heerst nogal wat onbekendheid en verwarring over dit onderwerp, terwijl het toch zo duidelijk genoemd en uitgebreid besproken wordt in de Bijbel. In dit boek word je meegenomen op een reis langs alle Bijbelteksten die met het spreken in tongen te maken hebben. Voors en tegens worden besproken. Afhankelijk in hoeverre dit onderwerp voor jou bekend is, geeft dit bekende, vernieuwende en verrassende inzichten. Het spreken in tongen blijkt Geestelijke communicatie te zijn tussen God en Zijn kinderen.
Roekeloze gehoorzaamheid
Roekeloze gehoorzaamheid
Als je een discipel van Jezus wordt, ga je met Hem op reis ¿ een riskante reis. Je volgt een duidelijke stem en een soms onduidelijk spoor. Maar je geniet van het avontuur. Je geniet van de uitdaging van het nieuwe leven dat voor je ligt. Vastberaden zet je elke volgende stap, benieuwd naar het vergezicht achter de volgende bergpas, het perspectief na de volgende bocht. Wat heeft de Heer voor jou in petto? Wat vraagt Hij van jou? Waar ontmoeten zijn verlangen en jouw passie elkaar? In gehoorzaamheid¿ roekeloze gehoorzaamheid!
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels