Boek
Hou(d)vast
Paperback
168 pagina's
Nederlands
2015
9789023928638
Hou(d)vast

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Wat gelooft een christen? En hoe leef je als christen? Over die twee vragen gaat het in 'Hou(d)vast'. Het is geschreven voor jongeren (en ouderen) die van plan zijn om hun geloof in Jezus Christus publiek te belijden - in de kerk én voor hun omgeving. Maar ook voor andere jongeren die nadenken over geloven in deze tijd geeft dit boek veel belangrijke informatie.

Op een aansprekende manier worden 21 basisthema's van het christelijke geloof voor het voetlicht gebracht, zoals: God leren kennen, de Bijbel, het verbond, gebed, discipelschap en de vrucht van de Geest. Het boek stimuleert om daar met anderen over in gesprek te gaan: groepsleden (in de belijdeniscatechese), andere gemeenteleden; en figuurlijk ook met de belijdenisgeschriften van de kerk. Want geloven doe je niet in je eentje en gelukkig ook niet als eerste.

Op deze manier wil 'Hou(d)vast' laten zien hoe het christelijk geloof houvast biedt in een wereld waarin nog maar weinig zeker lijkt te zijn. Daarmee is het ook een oproep: houd eraan vast!

Aan het boek werkten de volgende predikanten mee: M. Klaassen, A.J. Kunz, A.J. Mouw, W.C. Polinder, E.J. Terpstra, T.C. Verhoef, B.J.D. van Vreeswijk, G.C. Vreugdenhil, B.E. Weerd, R.F. de Wit.
Eindredactie: HGJB

De HGJB is een landelijke jongerenorganisatie in de Protestantse Kerk van Nederland. Ze organiseert activiteiten voor jongeren, ontwikkelt materialen voor jeugdwerk en catechese, en adviseert plaatselijke gemeenten bij het opzetten van goed jeugdwerk.

ISBN
9789023928638
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
168 pagina's
Gewicht
246 g
Afmetingen
21,4 cm × 13,4 cm × 1,7 cm

Meer zoals dit

Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Reflect  -   Reflections
Reflect - Reflections
Discipelschap
9789033835865
Dit dagboek helpt jongeren om elke dag met Jezus Christus te leven en daarin te groeien. De dagboekstukjes worden afgewisseld met getuigenissen van jongeren. Ook is er schrijfruimte, zodat de jongeren hun eigen 'reflections' kunnen opschrijven. De onderwerpen sluiten aan bij het materiaal 'Reflect', maar het dagboek is ook los goed te lezen. Met Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus zien. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Een hart als Jezus
Een hart als Jezus
Compleet vernieuwde uitgave van de succesvolle titel 'Een hart als Jezus', van de bekende schrijver Max Lucado. God houdt van je zoals je bent, maar Hij wil je niet laten zoals je bent. Hij wil dat je een hart als Jezus krijgt. Als wij Hem volgen, worden we steeds meer zoals Hij. We mogen zijn goedheid, trouw en liefde uitdelen. Niet omdat wij perfecte christenen zijn, maar omdat Hij in ons woont. Zeer geschikt om cadeau te doen bij belijdenis of volwassendoop.
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Gezegend is zij
Gezegend is zij
Gezegend is zij is een boek voor jonge vrouwen die in het dagelijks leven keuzes willen maken voor Jezus, maar zich soms afvragen: 'Hoe dan?' 'Laat niemand u minachten vanwege uw jeugdige leeftijd, maar wees een voorbeeld voor de gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in geest, in geloof en in reinheid.' - 1 Timotheüs 4:12 Met deze tekst als drijfveer behandelt Jolien allerlei thema's die spelen in het leven van jonge vrouwen die voor God willen gaan. Jolien beantwoordt jouw vragen over jongens en seksualiteit, vertelt over haar struggles met social media en het volgen van je roeping en deelt haar gedachten over een persoonlijke relatie met Jezus. In ieder hoofdstuk motiveert ze waarom jij gezegend bent als je kiest voor Hem. Jolien (22) studeerde Human Resource Management en wil mensen graag helpen om hun talenten te benutten en het beste in hen naar boven te halen. Naast schrijven fotografeert ze graag - al meerder bruiloften werden door haar camera vastgelegd. Ook denkt ze graag mee over de PR & Communicatie voor o.a. een christelijke boekwinkel.
Reflect  -   Kracht
Reflect - Kracht
Reflect biedt een totaalpakket voor tienerwerk. Deze handleiding bevat materiaal voor tien avonden, met toerusting, informatie en inspiratie voor jeugdwerkers. Met Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus zien. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. - afwisselend programma - gekke spellen - inspirerend onderwijs - eerlijke gespreksonderwerpen - radicale toewijdingsmomenten - filmpjes Uitgaven van Reflect: Handleiding LEVEN (ISBN 9789085434146) Handleiding KRACHT (ISBN 9789085434191) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels