Boek
Vruchtdragen voor Hem
Paperback
187 pagina's
Nederlands
2016
9789058297259
Vruchtdragen voor Hem

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

Vrede, blijdschap, lankmoedigheid, geloof, liefde, matigheid, goedertierenheid, zachtmoedigheid, goedheid. Hoe kan in jouw leven de vrucht van Gods Geest groeien zodat je op Hem gaat lijken? En wat doe je met vragen als: Ben ik behouden? Ken ik Christus wel diep genoeg? In Vruchtdragen voor Hem legt dominee Vreugdenhil aan de hand van de brief aan de Galaten uit wat het betekent om in Christus te zijn en vrucht te dragen. Zoals een bloem vanuit het hart verschillende bloemblaadjes voortbrengt, zo werkt de Heilige Geest ook: de kern is de liefde, waarop bladeren van blijdschap en vrede rusten. In zijn geheel vormt deze negenvoudige vrucht een beeld van Christus. De vragen aan het eind van ieder hoofdstuk maken dit boek zeer geschikt voor onder meer persoonlijke bijbelstudie. Ds. C.G. Vreugdenhil is predikant van de Gereformeerde Gemeente te Vlissingen. Van zijn hand verschenen onder andere: Bekering ook voor jou?, Levend geloof en Als je bidt...

ISBN
9789058297259
Taal
Nederlands
Bindwijze
Paperback
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
187 pagina's
Gewicht
283 g
Afmetingen
21 cm × 13,9 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Vrucht dragen
Vrucht dragen
In Vrucht dragen schrijft Beth Moore over een vruchtbaar leven dat God verheerlijkt. Ze doet dat door teksten uit de Bijbel te verbinden met de hedendaagse praktijk van het verbouwen van druiven en natuurlijk door haar vele persoonlijke voorbeelden. Centraal in het boek staan de woorden geduld, volgroeidheid en vertrouwen, die ons als gelovigen karakteriseren. Beth Moore onderwijst de lezer de vreugde van het vrucht dragen en het leven vanuit Gods plan: het leiden van een vruchtbaar, overvloedig, betekenisvol leven. In dit boek is er zeker aandacht voor alles wat het leven moeilijk maakt, maar tegelijk is het geschreven vanuit de overtuiging dat je in Christus altijd vruchtbaar kunt zijn.
Onnoembaar aanwezig
Onnoembaar aanwezig
Na het succes van Ontroerend dichtbij verschijnt er opnieuw een dagboek voor vrouwen bij de Herziene Statenvertaling. Vijf vrouwen schreven elk twintig stukjes over de vrucht van de Geest, waarover Paulus schrijft in zijn brief aan de Galaten. Dit dagboek kan dagelijks gebruikt worden, maar omdat er geen datum bij de stukjes staat, is het geen probleem om een dag over te slaan. Dagelijks staat er een bijbelgedeelte centraal. De teksten zijn concreet en praktisch, met elke dag een bemoediging of een opdracht. Dit dagboek helpt vrouwen om in de dagelijkse praktijk christen te zijn en tot zegen te zijn voor hun omgeving. In volledige overgave, levend vanuit de kracht van de Heilige Geest.
Oerbrood
Oerbrood
‘OERBROOD is geschreven om jou te helpen in je keuze voor een leven zonder schijn. Daar is volgens ons meer voor nodig dan het simpelweg regelmatig bezoeken van een kerkdienst of het aangesloten zijn bij een kerkelijke gemeente. Het is ons verlangen dat dit boek je helpt te groeien in geloof én als persoon, waardoor jij een leven leeft dat geloof handen en voeten geeft. Een leven dat Jezus bekendmaakt.’ OERBROOD raakt de grote thema’s van ieder mensenleven aan: van vergeving tot loslaten en van vechten voor je gelijk tot het leven in vreugde. Geest, ziel en lichaam worden betrokken in het proces van groei dwars door deze thema’s heen. Groei in geloof én als persoon. OERBROOD bevat zestien hoofdstukken die je stuk voor stuk aan het denken zetten, die soms schuren, maar altijd als doel hebben jou op te bouwen. De 3 letters OER staan voor: O: Opschrijven & Observeren E: Erkennen & Eerlijk zijn R: Repeteren & Reflecteren
Verwijsbijbel
Verwijsbijbel
De Verwijsbijbel verlaagt de drempel tot het lezen van de hele Bijbel door het Oude en het Nieuwe Testament op een bijzondere manier bij elkaar te brengen, waardoor de samenhang en de eenheid van beide Testamenten versterkt wordt. Dit gebeurt doordat teksten uit het Nieuwe Testament naast teksten uit het Oude Testament worden gezet. Daardoor is de uiteindelijke impact en vervulling van wat in het Oude Testament geopenbaard wordt te zien. Ook worden teksten die geciteerd worden uit het Oude of Nieuwe Testament, in blauw weergegeven. Op dezelfde manier worden teksten uit het Oude Testament weergegeven naast teksten uit het Nieuwe Testament, zodat de lezer de achtergrond en het fundament van de nieuwtestamentische teksten kan zien. In totaal bevat de Bijbel met verwijsteksten 1800 verbindingen tussen de beide testamenten. De Verwijsbijbel helpt bij het opdiepen van inzichten tijdens het dagelijks bijbellezen en bijbelstudie. Een Bijbel die zeer bruikbaar is aan tafel. Inzichten nodigen uit tot persoonlijk gesprek en overdenking. Deze editie is fraai gebonden in een onderscheidend omslag.
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels