Boek
Heilige strijd
Hardcover
112 pagina's
Nederlands
2018
9789023950592
Heilige strijd

Duurzaam & sociaal

Altijd retourneren & levenslange service

Gratis verzending vanaf €40,-

Samenvatting

In dit helder geschreven essay zoekt Beatrice de Graaf naar een theologische visie op geweld, het kwaad en onze veiligheid. Aan de hand van Augutinus' theologie over de mens, diens gebrokenheid en Gods genade, biedt dit essay een cruciale aanvulling op het hedendaags debat over veiligheid. Veiligheid zal in deze wereld nooit volledig zijn, maar we mogen weten dat het kwaad is overwonnen. Vanuit haar geloof hierin mag de kerk het kwaad bestrijden. Over deze heilige strijd gaat dit boek.

ISBN
9789023950592
Taal
Nederlands
Bindwijze
Hardcover
Uitgeverij
Druk
1
Aantal pagina's
112 pagina's
Gewicht
261 g
Afmetingen
20,8 cm × 13,2 cm × 1,8 cm

Meer zoals dit

In alle redelijkheid
In alle redelijkheid
In dit boek gebruikt Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Intussen al de veertiende druk! Traditioneel staan de bestsellerslijsten vol met boeken van twijfelaars. Maar wat gebeurt er als je gaat twijfelen aan je twijfels? Jarenlang heeft Tim Keller een lijstje bijgehouden met meest geuite 'twijfels' die sceptici meebrachten naar zijn Manhattan Church in New York. En in dit boek, In alle redelijkheid, ontmantelt hij ze een voor een. Waarom is er lijden in de wereld? Hoe kan een liefhebbende God mensen naar de hel sturen? Waarom zou het christendom de waarheid in pacht hebben? Waarom worden er in de naam van God zoveel oorlogen gevoerd? Dit zijn een paar vragen waar zelfs orthodoxe gelovigen vandaag de dag mee worstelen. In dit boek gebruikt Tim Keller voorbeelden uit de literatuur, filosofie en de popcultuur om uit te leggen dat geloven in een christelijke God een rationele religie is van intellectueel integere mensen. Boeiend en overtuigend geschreven. Tim Keller is stichter en predikant van de Redeemer Presbyterian Church in New York City. Hij begon de gemeente met enkele tientallen, nu komen wekelijks meer dan 5000 mensen naar de samenkomsten.
God zal je helpen
God zal je helpen
De bekende auteur Max Lucado laat in dit pastorale boek zien hoe God helpt in situaties waarin hulp afwezig lijkt te zijn. Lucado schrijft over tegenslagen, teleurstelling, eenzaamheid en verlammende angst. Het lijkt soms alsof niets helpt. Lucado moedigt ons aan om te vertrouwen op de God die wonderen verricht. Hij komt ons midden in de storm tegemoet. Voor God is geen enkele tegenslag te groot om op te lossen, en geen gebed blijft onopgemerkt. God werkt nog steeds, door grote en kleine wonderen. Elk hoofdstuk eindigt met vragen om over na te denken, bemoedigende bijbelteksten en een gebed.
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God
De wapenrusting van God is een bijbelstudieboek geschreven door de succesvolle auteur Priscilla Shirer, bekend van het boek Vurig en de bijbehorende film War Room. Op elk moment van de dag woedt er een strijd om je heen, die je niet kunt zien of horen, maar die je wel kunt voelen in elk aspect van je leven. De vijand wil alles in je leven vernielen: je hart, je gedachten, je huwelijk, je kinderen, je relaties, je veerkracht, je dromen, je toekomst. Maar zijn strijdplan werkt alleen als je erdoor wordt verrast. Deze bijbelstudie zorgt ervoor dat je de wapenrusting van God aantrekt, zodat je klaar bent om ten strijde te trekken. Deze bijbelstudie volg je als groep. Het boek biedt zes weken lang elke dag een bijbelstudie om thuis te doen. Daarnaast krijg je toegang tot zeven online videostudies van 40 minuten, die je als groep bekijkt. Het boek bevat ook tips voor de groepsleider en extra vragen en informatie om te bespreken.
Iedere dag nieuw
Iedere dag nieuw
Voor Corrie ten Boom was iedere dag een nieuw geschenk van haar hemelse Vader. Dat komt tot uiting in de overdenkingen en gebeden die zij voor een heel jaar heeft opgeschreven, in haar kenmerkende, eenvoudige stijl. Zij kon God vertrouwen en dienen in een concentratiekamp van de nazi's ? en de jaren die daarop volgden. Dit rotsvaste vertrouwen draagt zij aan u over, terwijl u elke dag een stukje van haar leest. En ze laat u ontdekken hoe heerlijk het is om de grote liefde van Jezus, de Zoon van God, te beantwoorden. Corrie ten Boom (1892-1983) heeft gevangen gezeten in Ravensbruck (Duitsland), omdat zij en haar familie Joodse onderduikers in huis hadden genomen. Nadat zij op tweeenvijftigjarige leeftijd werd vrijgelaten, reisde zij de hele wereld over en schreef een tiental boeken, waaronder haar beroemde levensverhaal 'De Schuilplaats'. En overal liet ze horen dat Jezus Christus overwinnaar is.
Soldaat van Christus
Soldaat van Christus
Je moet als een goede soldaat van Christus Jezus vechten voor het geloof. 2 Timoteüs 2:3a In de geestelijke strijd die we als soldaat van Christus voeren, wordt gestreden om ons hart en onze persoonlijke relatie met God. Er is in ons een kostbare schat geplaatst. Daarom komen we onder vuur te liggen. In dit praktische boek legt Sylvester Rozema in 35 korte hoofdstukken uit hoe je kunt leven en volharden in de strijd. Je vindt er sterk en beknopt onderwijs, strategische opdrachten en vragen om (bijvoorbeeld met je mannengroep) over na te denken. Het is een krachtig handboek om een sterke soldaat te worden van onze Opperbevelhebber! Een paar kernthema’s op een rijtje: • God, Jezus en de Heilige Geest • Het krachtigste wapen • Vier basisdisciplines • Spectaculaire emoties • Gezonde grenzen • De wapenrusting • Train je lichaam! Sylvester Rozema (1968) is getrouwd met Ina en woonachtig in Zelhem. Hij geeft christelijke leefstijleducatie door middel van workshops en trainingen. www.soldaatvanchristus.nl Het binnenwerk van dit boek is gedrukt in een dyslexievriendelijk lettertype.
Als het leven pijn doet
Als het leven pijn doet
Dood
Pijn
Rouw
Partner
9789079859450
Als het leven pijn doet is het eerste boek van de schrijfster met het thema Rouwverwerking na het overlijden van een (geliefd) persoon en biedt een kijkje in het leven van een jonge weduwe. Annelies neemt je mee op haar levensreis dwars door een rouwproces vol vragen en beschrijft de strijd tussen loslaten en vertrouwen. Zij maakt de keuze om aan de hand van Jezus haar weg te vervolgen na de dood van haar echtgenoot. Met vallen en opstaan komt zij tot de ontdekking “mijn tranen zijn veilig in Zijn hand”. In Zijn kracht weet ze haar leven een nieuwe inhoud te geven en langzaam ontstaat het zicht op een hoopvolle toekomst. Annelies de Graaff is getrouwd en werkzaam als leerkracht in het basisonderws. Haar jeugd wordt getekend door de vraag: 'Wie ben ik?' Tijdens deze zoektocht ontmoet ze niet alleen haar biologische vader maar ook haar Hemelse Vader. Het geluk lacht haar toe tot het moment dat haar echtgenoot vrij plotseling overlijdt en zij achterblijft met twee jonge kinderen. Hoe Annelies omgaat met dit grote verlies en welke vragen er ontstaan, beschrijft zij in dit boek 'Als het leven pijn doet'. Het is een boek over rouwverwerking en beschrijft de strijd tussen loslaten en vertrouwen, dwars door alle 'waaromvragen' heen. Met vallen en opstaan, gaat zij door dit rouwproces heen en met de kracht van God weet ze haar leven een nieuwe inhoud te geven. Stap voor stap ontstaat het zicht op een hoopvolle toekomst. 'Als de dood je leven binnen glijdt, is het wel definitief, maar het betekent niet het einde.'
Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels