Christelijke Boeken Geloof

1044 Boeken
Een zegenwens voor jou
Een zegenwens voor jou
Zegen
Bemoedigen
9789033802751
Een zegenwens voor jou is een fris, eigentijds cadeauboek dat je openslaat en open láát. De verrassende quotes, gedichten en korte overdenkingen zijn stuk voor stuk echte woordschatten en vormen een prachtig samenspel met de full colour afbeeldingen. Het boek is opgebouwd rondom zes bijbelse thema’s: Schitter in Zijn licht, aan Zijn voeten, kind van God, kom tot Mij, vieren en glansrijk. De teksten en beelden nodigen uit om er langere tijd over na te denken en de Bijbel erbij open te slaan. Zo worden de woorden écht van betekenis voor je leven. Een prachtig vormgegeven cadeauboek om eindeloos doorheen te struinen! Een zegenwens voor jou is een uitgave in samenwerking met DagelijkseBroodkruimels.
Ja zeggen tegen God
Ja zeggen tegen God
Met korte, bemoedigende overdenkingen en inspirerende bijbelteksten helpt Max Lucado je op weg om aan de slag te gaan met je geloof. In dit prachtig vormgegeven boek met overdenkingen van Max Lucado staat het geloof centraal en komen er onderwerpen aan de orde zoals het leven van een christen, de liefde van God en zijn plan met je leven. 'Ja zeggen tegen God' is daarom ook uitermate geschikt om weg te geven bij zowel belijdenis als volwassendoop.
Belijden is doen
Belijden is doen
Je hebt belijdenis gedaan, en dan? Wat betekent dit voor de praktijk van je leven? Daarover ben je natuurlijk nog niet uitgedacht. De artikelen in Belijden is doen gaan onder andere over geloof en bekering, moeite bij het geloven, geloven in de praktijk, samen geloven, het geloof delen en de afhankelijkheid van de Heilige Geest. Het boekje is een afwisselend geheel van artikelen en mooi vormgegeven quotes.
Jouw leugens, Gods waarheid
Jouw leugens, Gods waarheid
Welke leugens geloof jij? En hoe hebben die leugens jouw beeld van God, jezelf en de wereld vervormd? In Jouw leugens, Gods waarheid worden leugens ontkracht door bijbelse waarheden. Zo leert de lezer haar denken te vernieuwen aan de hand van het Woord van God. Een lange tijd heeft de auteur zelf ook veel leugens leven geloofd. Onbewust had dit grote invloed op hoe ze naar God, zichzelf en de wereld om haar heen keek. Des te meer ze zich verdiepte in de Bijbel, des te meer leugens ze begon te herkennen en des te sterker de waarheid de overhand nam in haar leven. Het resultaat: vreugde, rust en vertrouwen. Een praktisch boekje dat de lezeres helpt om het principe van het vernieuwen van je denken te oefenen. Er worden 60 leugens besproken die je als vrouw zou kunnen geloven. Tegenover elke leugen staat een waarheid vanuit de Bijbel. Ook is er ruimte om zelf je persoonlijke leugens en Gods waarheid daarover toe te voegen. Romely Hannah is een christelijke content maker op social media. Hier deelt ze haar haar zoektocht naar wat het inhoudt om Jezus te volgen als 23-jarige vrouw.
Stille tijd notitieboek
Stille tijd notitieboek
Stille tijd
9789088973093
Het Stille tijd notitieboek wil vrouwen praktische handvaten bieden bij het houden van stille tijd. Het notitieboek bevat naast veel schrijfruimte ook verschillende bijbelstudiemethodes die vrouwen kunnen helpen om op verschillende manieren bijbelstudie te doen. Zo kun je op verschillende manieren tijd doorbrengen met God en een methode kiezen die bij je past. Het doel van het notitieboek is om dieper op de bijbelgedeelten in te gaan en om na te denken over hoe het Woord van God in de praktijk gebracht kan worden. Daarnaast zorgt het notitieboek ervoor dat je terug kunt lezen wat je eerder hebt geleerd, zodat je je steeds meer bewust wordt van Wie God is en wat Hij doet in jouw leven. Er is ook ruimte om gebeds- en dankpunten te noteren. Het notitieboek combineert inhoudelijke informatie over bijbelstudie met een eigentijdse, vrouwelijk vormgeving.
Geloof
Geloof
Geloof
9789060675113
'Geloof is niet een garantie tegen moeilijkheden, maar wel tegen nederlagen.' Door dit soort eenvoudige waarheden is Corrie ten Boom beroemd geworden. Zij moedigt ons aan in Jezus Christus te geloven en op Gods beloften te vertrouwen.
Oerbrood
Oerbrood
‘OERBROOD is geschreven om jou te helpen in je keuze voor een leven zonder schijn. Daar is volgens ons meer voor nodig dan het simpelweg regelmatig bezoeken van een kerkdienst of het aangesloten zijn bij een kerkelijke gemeente. Het is ons verlangen dat dit boek je helpt te groeien in geloof én als persoon, waardoor jij een leven leeft dat geloof handen en voeten geeft. Een leven dat Jezus bekendmaakt.’ OERBROOD raakt de grote thema’s van ieder mensenleven aan: van vergeving tot loslaten en van vechten voor je gelijk tot het leven in vreugde. Geest, ziel en lichaam worden betrokken in het proces van groei dwars door deze thema’s heen. Groei in geloof én als persoon. OERBROOD bevat zestien hoofdstukken die je stuk voor stuk aan het denken zetten, die soms schuren, maar altijd als doel hebben jou op te bouwen. De 3 letters OER staan voor: O: Opschrijven & Observeren E: Erkennen & Eerlijk zijn R: Repeteren & Reflecteren
Notitieboek bij de Bijbel
Notitieboek bij de Bijbel
Bijbellezen
9789464250947
Waar moet ik beginnen? Wat moet ik met dit Bijbelgedeelte? Wat wil God mij hiermee vertellen? Zomaar wat vragen die weleens boven komen tijdens het Bijbellezen. Je leest de woorden, maar je hart is er soms niet bij. In de drukte van de dag lukt het niet altijd de Bijbel open te slaan en geconcentreerd te lezen. Vaak gebeurt dit, omdat we simpelweg niet weten hoe we het moeten aanpakken. Dit notitieboek helpt je om tijdens het Bijbellezen dichter bij God en zijn Woord te komen. Door prikkelende vragen, tips en ruimte voor je eigen woorden en gedachten, kom je dichter bij de kern. Want als één boek het waard is om gelezen en geleefd te worden, is het wel de Bijbel; het boek waarin God spreekt.Laat je bemoedigen, leer van Gods Woord en bewaar het in je hart.
1 minuut dagboek
1 minuut dagboek
In dit 1-minuut dagboek van Zij Lacht staan 100 overdenkingen voor elk moment. De overdenkingen zijn kort; je bent er slechts één minuut mee bezig. De thema’s in het dagboek zijn actueel, uit het leven van alledag en sluiten aan op de onderwerpen uit het Zij Lacht gebedenboek. Het dagboek is niet bedoeld als vervanging van je tijd met God, maar als een waardevolle aanvulling voor de momenten tussendoor. Het dagboekje leent zich ook uitstekend om mee te nemen tijdens een weekend weg of op vakantie. Formaat: 12x15 cm
Studiebijbel Het Nieuwe Leven
Studiebijbel Het Nieuwe Leven
Bijbelstudie
9789065395436
Wat betekent de Bijbel voor mij vandaag? Het nieuwe Leven helpt je bij het vinden van een antwoord op die vraag. Deze studiebijbel vertaalt de Bijbel naar de praktijk van het leven en biedt daarvoor duizenden aantekeningen, verwijzingen, uitgebreide persoons- beschrijvingen, landkaarten en informatieve artikelen. Het nieuwe Leven bevat de complete bijbeltekst in de vertaling van Het Boek, een parafrase die de geloofsinhoud van de oorspronkelijke tekst nauwkeurig weergeeft. Nu in een nieuw jasje, passend bij de nieuwe uitgaves van Het Boek! Ontzettend fijne Bijbel! Lekker groot dus meer een ‘tafelmodel’. Ik gebruik hem graag voor mijn bijbelstudies, vanwege de vele praktische commentaren over de bijbelverzen. Ook zijn de ‘persoonsbeschrijvingen’ heel interessant om te lezen. Geeft je echt inzicht over wie een persoon was, evenals zijn achtergrond en brengt zo de verhalen echt tot leven. (...) Door de uitleg bij elk bijbelgedeelte kun je écht het Woord tot je nemen en in je dagelijkse leven in de praktijk brengen. Écht een aanrader en een prachtige aanvulling op de ‘gewone’ Bijbel. - Leonie Duyster over Het nieuwe Leven
Zij Lacht gebedenboek
Zij Lacht gebedenboek
Gebed
9789464250350
In het Zij Lacht gebedenboek staan prachtige, uitgeschreven gebeden die raken. De onderwerpen van de gebeden zijn heel uiteenlopend, van een mooi ochtend- en avondgebed tot gebeden met specifieke thema’s als onrust, overgave, verdriet, perfectionisme en het leven van alledag. Het gebedenboek is 12 x 15 cm, waardoor het ook gemakkelijk in een (hand)tas past zodat je het gedurende de dag regelmatig kunt pakken.
Je Bijbel ontdekken, leidraad voor een jonge man - Jim George
Je Bijbel ontdekken, leidraad voor een jonge man - Jim George
Bijbelstudie
9789077669952
Ga het avontuur aan – een ontdekkingsreis in Gods Woord. Beschouw jij de Bijbel als zomaar een oud boek uit een grijs verleden? Dan moet je je mening toch echt herzien. In Gods Woord vind je de hulp die je nodig hebt voor alle dingen waarmee jonge mannen zoals jij tegenwoordig te maken krijgen. Verleiding. Groepsdruk. Geaccepteerd worden. Verantwoordelijkheden. Omgaan met je ouders. Vrienden. En meisjes. De Bijbel zal je leven écht beter maken wanneer jij besluit dat je wilt weten wat erin staat. En daar gaat dit boek over: je Bijbel ontdekken en tot je persoonlijke gids maken bij alles wat je doet. Je vindt er veel goede tips in over het onderzoeken van Gods Woord en hoe je er zo veel mogelijk nut van kunt hebben. Je zult ontdekken dat Bijbelstudie een geweldig avontuur is, waar je nooit genoeg van krijgt! Over de auteur Jim George Jim George is de auteur van o.a. Een jonge man naar Gods hart en Een man naar Gods hart. Hij is afgestudeerd aan Talbot Theological Seminary.
HSV Vrouwendagboek
HSV Vrouwendagboek
Het HSV Vrouwendagboek is een jaardagboek dat geschreven is door vrouwen, voor vrouwen. Het thema van het dagboek is reizen. In een jaar tijd reis je door de Bijbel met verschillende (groepen) personen mee. Het Oude en het Nieuwe Testament komen aan bod. De focus van het dagboek ligt op verdiepend bijbellezen in de Herziene Statenvertaling en vandaaruit lijnen trekken naar het dagelijkse leven van de vrouw. De opzet van een dag is als volgt: leesvraag, bijbellezing, meditatie, toepassingsvraag. Het dagboek is geschreven door verschillende vrouwen met verschillende kerkelijke achtergronden. Onder andere schreven mee: Eline van Vreeswijk, Elma Nobel, Rieke den Hertog, Fianne de With, Henrike Dankers, Annemarie van Eijsden, Marianne Buitink, Eunice Hoekman, Alide Snitselaar, Liesbeth van Binsbergen, Maria van der Galiën, Eefje van de Werfhorst, Rina Molenaar, Annemieke Jansen en Esther Bosker.
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw
Vul mij opnieuw is geschreven voor gelovige vrouwen die zich willen verdiepen in het werk en de Persoon van de Heilige Geest. Dat de Geest niet los gezien kan worden van de Vader en de Zoon is door het hele boek heen duidelijk, maar de nadruk ligt op de Heilige Geest. Lijnen over de vervulling en bekrachtiging met de Heilige Geest, praktische lessen over de vrucht van de Geest en de geestelijke gaven die Hij geeft worden op eenvoudige, bijbelgetrouwe wijze dicht bij je hart gebracht. De gespreksvragen kunnen gebruikt worden voor persoonlijke overdenking, maar zijn ook geschikt voor gebruik in vrouwenkringen en bijbelstudiegroepen.
Thuis in het Woord
Thuis in het Woord
We vinden het allemaal belangrijk om Gods Woord te lezen en te bestuderen. Maar soms is het lastig om ergens te beginnen. Misschien vind je het moeilijk om de tijd ervoor te vinden, of zorgen frustraties uit het verleden ervoor dat je niet de motivatie hebt om te lezen in Gods Woord. Hoe kunnen we, als christelijke vrouwen, ons verlangen om de Bijbel te lezen voeden? Hoe kunnen we telkens opnieuw onze focus op God leggen? 'Thuis in het Woord' biedt je een duidelijke aanpak als het gaat om bijbellezen. Het wil je helpen om een spade dieper te gaan in je bijbelstudie, zodat je kennis over God vergroot wordt en je hart door het bestuderen van Gods Woord verandert. Elk hoofdstuk sluit af met een aantal gespreksvragen waardoor het boek ook geschikt is voor groepsbesprekingen, naast het persoonlijk gebruik.
Sterk geloof
Sterk geloof
Het nieuwste dagboek van Bobby Schuller. Ontwikkel door het lezen van dit dagboek een sterk geloof! Lees driehonderdvijfenzestig dagen lang bemoedigingen uit het Woord van God die je zullen helpen om meer van Gods grootheid te begrijpen. Je leert om elke dag vol vertrouwen te wandelen in actief en sterk geloof. Het soort geloof dat de wereld ten goede verandert. Omdat jij een geliefd kind bent van de almachtige Koning van de hemel, kun je elke dag je leven bouwen op Hem.
Reflect  -   Committed
Reflect - Committed
Geloofsopbouw
9789033835636
Dit dagboek helpt jongeren om elke dag met Jezus Christus te leven en daarin te groeien. In Committed komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod: ouders, de geestelijke wereld, seks, discriminatie, de eindtijd. De onderwerpen sluiten aan bij de methodeboeken Geloof en Liefde, maar het dagboek is ook goed los te lezen. Met de tienerwerkmethode Reflect worden tieners uitgedaagd om zelf na te denken over de Bijbel, en om in hun eigen leven te weerspiegelen wat ze van Jezus ontdekken. Vanuit het Nieuwe Testament maken ze kennis met het leven dat Jezus voor hen heeft, leren ze hoe ze een levende relatie met God kunnen onderhouden en worden ze aangespoord om alledaagse keuzes te maken die passen bij een leven met Hem. www.reflectjeugdwerk.nl Uitgaven van Reflect: Handleiding HERSTEL (ISBN 9789033834356) Handleiding AVONTUUR (ISBN 9789033834349) Handleiding LEVEN (ISBN 9789033834196) Handleiding KRACHT (ISBN 9789033834202) Handleiding GELOOF (ISBN 9789033835650) Handleiding LIEFDE (ISBN 9789033835667) Dagboek REFLECTIONS (ISBN 9789033835865) Dagboek COMMITTED (ISBN 9789033835636)
Die zijn het die van Mij getuigen
Die zijn het die van Mij getuigen
Met grote inspanning klimt de zoon de heuvel op. Hij draagt het hout voor het offer. Hij is op weg om zelf geofferd te worden. Zien we hier Izak op de helling van de berg Moria of zien we hier Jezus de heuvel Golgotha beklimmen? Er is een nauwe relatie tussen de geschiedenis van Izak en Jezus' leven en werk. En dat is geen toeval. In deze uitgave laat de auteur zien hoe Jezus op elke bladzijde van het Oude Testament aanwezig is: in de schepping, in Gods wet, in de Psalmen, in de profeten, in de Spreuken en op veel meer plaatsen. De Heere Jezus zei het Zelf: 'Onderzoekt de Schriften, want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben, en die zijn het die van Mij getuigen.' Doelgroep: Gemeenteleden, ambtsdragers, predikanten Onderwijzend boek dat zichtbaar maakt hoe elke bladzijde van het Oude Testament heenwijst naar de Heere Jezus
Luisterend leven  -   Brieven van Johannes
Luisterend leven - Brieven van Johannes
De apostel Johannes houdt de kernpunten van het christelijk geloof scherp in het oog: 'het kennen van God', 'waarom het Evangelie waar is', 'wat zonde is', 'waarom liefde geen surrogaat kan verdragen'. Hij moedigt aan Jezus te belijden in een wereld die in de greep van het kwaad verkeert. Hij laat de kracht van onderlinge verbondenheid binnen een christelijke gemeenschap zien. Zijn brieven zijn bijzonder actueel. Dit bijbelstudieboek in de serie 'Luisterend leven' laat je de boodschap van de drie brieven van Johannes ontdekken. In zeven bijbelstudies komen alle hoofdstukken uit de brieven aan de orde. De bijbelstudies geven belangrijke informatie over de bijbelgedeelten en prikkelen de lezer om zelf de rijkdom van het nieuwe leven in deze brieven op het spoor te komen. 'Luisterend leven' is een reeks bijbelstudieboeken voor zowel persoonlijke stille tijd als voor gebruik in de bijbelkring en staat onder redactie van drs. A. Romkes en ds.ir. N.M. Tramper. Ds.ir. N.M. Tramper is predikant van de Protestantse Kerk in Nederland en verbonden aan de internationale gemeente IREF in Delft. Eerder diende hij de gemeente van Vlaardingen en was hij predikant met een bijzondere opdracht voor de zending en de eenheid van de kerken in Europa en het Midden Oosten.
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Een Man Naar Gods Hart - Jim George
Wil je een leven leiden tot eer en verheerlijking van God? In Een Man naar Gods hart laat Jim George je aan de hand van Gods Woord zien hoe ook jij een leven tot eer van God kunt ontwikkelen. Aan de orde komen: Je huwelijk – wat betekent het je vrouw lief te hebben, haar te leiden en te beschermen Je kinderen – hoe voed je ze op en vorm je hun hart Je werk – ontwikkel integriteit en ijver op de plaats waar je werkt De kerk – ontdek hoe en waar God je het beste kan gebruiken Je getuigenis – getuig van Christus in woord en daad Over de auteur Jim George Jim George is afgestudeerd aan Talbot School of Theology. Gedurende 25 jaar heeft hij verschillende pastorale taken vervuld en gedoceerd aan The Master’s Seminary. Hij en zijn vrouw, Elizabeth, zijn meer dan vijfenveertig jaar getrouwd en ze hebben kinderen en kleinkinderen. In onze webshop vind je diverse boeken van Jim en Elizabeth George.
Verwijsbijbel
Verwijsbijbel
De Verwijsbijbel verlaagt de drempel tot het lezen van de hele Bijbel door het Oude en het Nieuwe Testament op een bijzondere manier bij elkaar te brengen, waardoor de samenhang en de eenheid van beide Testamenten versterkt wordt. Dit gebeurt doordat teksten uit het Nieuwe Testament naast teksten uit het Oude Testament worden gezet. Daardoor is de uiteindelijke impact en vervulling van wat in het Oude Testament geopenbaard wordt te zien. Ook worden teksten die geciteerd worden uit het Oude of Nieuwe Testament, in blauw weergegeven. Op dezelfde manier worden teksten uit het Oude Testament weergegeven naast teksten uit het Nieuwe Testament, zodat de lezer de achtergrond en het fundament van de nieuwtestamentische teksten kan zien. In totaal bevat de Bijbel met verwijsteksten 1800 verbindingen tussen de beide testamenten. De Verwijsbijbel helpt bij het opdiepen van inzichten tijdens het dagelijks bijbellezen en bijbelstudie. Een Bijbel die zeer bruikbaar is aan tafel. Inzichten nodigen uit tot persoonlijk gesprek en overdenking. Deze editie is fraai gebonden in een onderscheidend omslag.
Gebed
Gebed
Bidden
Gebed
9789060675229
Als kind wist ik zeker dat Jezus een lid van ons gezin was,' zegt Corrie ten Boom. Daarom was bidden voor haar vanzelfsprekend. En dat bleef het, ook toen zij in het concentratiekamp zat, en later toen ze over de wereld zwierf. In dit boekje draagt ze die geest van gebed aan ons over.
Overgave
Overgave
Overgave
9789060675236
Bemoedigend, troostend, leerzaam, corrigerend, stimulerend… Dat zijn de Gideonietjes, mooie kleine boekjes die je meeneemt in je tas of binnenzak. Ze zijn voor jezelf, om te lezen als je even tijd hebt. Of voor een ander, om weg te geven als een mooi cadeautje voor de prijs van een kaart. Gideonietjes spreken tot je hart, tot je diepste innerlijk.Elk Gideonietje is een kostbaar kleinood.
Met vreugde vrouw zijn
Met vreugde vrouw zijn
Zingeving
Identiteit
9789087182410
Wat betekent het om vrouw te zijn? Wanneer ervaar je als vrouw echt vreugde? In dit boek helpt de bekende schrijfster Elisabeth Elliot je om over deze vragen na te denken. God heeft je als vrouw gemaakt. En Hij heeft een doel met het leven van elke vrouw in haar eigen unieke levensweg; getrouwd, single of weduwe. De alledaagse voorbeelden en praktische adviezen maken dit een bijzonder boek. Elliots onderwijs is geworteld in de Schrift en in haar persoonlijke ervaring.

Ben je op zoek naar inspirerende Christelijke boeken die je geloof verdiepen en verrijken? Bij Dagelijksebroodkruimels begrijpen we de waarde van goed geschreven Christelijke boeken die je kunnen helpen groeien in je geloof en een diepere verbinding met God tot stand kunnen brengen. We willen je graag voorstellen aan ons uitgebreide assortiment Christelijke boeken die specifiek gericht zijn op geloof, spiritualiteit en persoonlijke groei.

Christelijke Boeken voor Geloofsgroei

Geloof is een reis, en we geloven dat boeken een krachtig hulpmiddel kunnen zijn op deze reis. Onze collectie Christelijke boeken over geloofsgroei bevat werken van toonaangevende auteurs en theologen die inzichtelijke perspectieven bieden over verschillende aspecten van het geloof. Of je nu net begint aan je geloofswandeling of al vele jaren onderweg bent, onze boeken bieden inspiratie en begeleiding voor elke fase van je reis.

Diepgaande Studies en Inspirerende Verhalen

Of je nu op zoek bent naar diepgaande theologische studies of inspirerende levensverhalen van geloofshelden, bij Dagelijksebroodkruimels hebben we voor elk wat wils. Onze Christelijke boeken richten zich op onderwerpen als gebed, Bijbelstudie, spiritualiteit, missie en nog veel meer. We geloven dat deze boeken je zullen helpen je geloof te verdiepen en je dichter bij God te brengen.

Een Bron van Wijsheid en Inspiratie

Onze missie bij Dagelijksebroodkruimels is om jou te voorzien van bronnen die je geloof versterken en je dagelijkse leven verrijken. Onze Christelijke boeken zijn zorgvuldig geselecteerd om je te voorzien van wijsheid en inspiratie die je nodig hebt om je geloof te verdiepen en te groeien in je relatie met God.

Of je nu op zoek bent naar boeken over theologische concepten, praktische spirituele gidsen of inspirerende getuigenissen van anderen in hun geloofswandeling, bij Dagelijksebroodkruimels hebben we de Christelijke boeken die je nodig hebt. Ontdek onze collectie vandaag nog en laat je geloof bloeien door de kracht van het geschreven woord.

Duurzaam & sociaal
Altijd retourneren & levenslange service
Gratis verzending vanaf €40,-
Hulp of advies nodig?
Vind je antwoord eenvoudig en snel op onze service pagina.
DagelijkseBroodkruimels Team
40.000+
volgers
45.000+
vind-ik-leuks
9,2/10
3953 beoordelingen
Thuiswinkel waarborg
Algemene voorwaardenPrivacyCookies
© 2014 - 2024 Dagelijkse Broodkruimels